KALK

.
Een licht gevoel van ergernis bekruipt me als ik de reclame voor c.algon langs zie komen. De arme onwetende huisvrouw, half huilend bij haar wasmachine, wordt op een denigrerende manier toegesproken door een spookman. Anders kan ik hem niet noemen, want hoe komt die man van het ene op het andere moment zomaar in haar huis terecht? Hij sloopt de halve wasmachine en laat de vrouw dan zien wat een vuiligheid er in de afvoer zit. Met grote ogen staart de vrouw verbaasd naar de viezigheid. Niet naar de man.
“Kalk, mevrouwtje, daar moet u echt iets aan doen. In het water zit kalk en dat blijft achter in uw wasmachine. U moet natuurlijk c.algon gebruiken. Dat is beter voor uw machine en voor het milieu.”
De huisvrouw beloofd verheugd om in het vervolg dat spul te gaan gebruiken. Voor haar geen kalk meer in de machine.
Laat ik zelf eens voor domme vrouw spelen. (dat is een makkie, natuurlijk) Als kalk zo makkelijk achter kan blijven bij stromend water, dan vrees ik het ergste voor mijn maag en andere ingewanden. Ik drink namelijk best veel water en dat stroomt toch van boven naar beneden door mijn lichaam. Waarschijnlijk zit ik dus van onder naar boven vol met kalk. En niet alleen aan de binnenkant. Dagelijks begeeft mijn lijf zich onder de douche alwaar ook sprake is van ruim stromend water. Daar moet toch ook kalk achterblijven denk ik dan. Ik krab eens over mijn velletje, maar zie geen kalk onder mijn nagels. Oh wacht, ik weet het al. De kalk blijft misschien wel achter op het eerste wat ie tegenkomt en dat is mijn haar. Natuurlijk! Nu heb ik het helemaal door.
Ik ben helemaal niet grijs, mijn haar is bedekt met een laagje kalk! Is er ook c.algon om je haar mee te ontkalken. Ik ben namelijk gewoon blond.
.

10 thoughts on “KALK

  1. Aha… zou mijn grijze koppie daar óók vandaan komen;-)?
    Ach ja, in reclame neemt men het niet zo nauw met de waarheid.
    Maar ik moet toch een kanttekening zetten bij je bewering dat er in de douche géén kalk achterblijft Als je niét zoals jij en ik de doucheruiten na elke douchebeurt netjes droogt kun je er na een paar jaar niets meer doorheen zien van …. de kalkaanslag ;-)

  2. Ja dat is het! Ben je r eindelijk achter *grijns*
    Een haarwasmiddel is er niet, ik heb het opgegeven ernaar te zoeken en mocht je nu denken dat ‘verven’ dan de oplossing is? Vergeet het maar, het grijze haar is antiverf ;-)

  3. Ik zou die kerel me huis uit knuppelen… Stiekem mijn huis binnen sluipen en dan mijn wasmachinne slopen onder me neus… Dacht het niet…

    Leuk geschreven!

Geef een reactie

