AUTO

.
Zaterdag, boodschappendag. Echtgenoot gaat naar buiten en ik volg.
“Laat maar”, zegt hij. Hij staat met zin handen in de zakken naar de deur van de auto te staren, een trek van ongeloof op zijn gezicht.
“Wat is er?”, vraag ik in mijn onschuld en loop naar hem toe.
Met grote ogen kijk ik naar het gat in de deur. Op de plek waar het slot hoort te zitten is de deur opengescheurd als een blikje waarvoor je geen opener hebt. Het navigatiesysteem is eruit gesloopt, het handschoenenvak staat wijd open en tot mijn verbazing zie ik dat zelfs het stuur is verdwenen.
“Dat wordt lastig rijden”, zeg ik en ga weer naar binnen. Ik ben boos. Dit is niet de eerste keer dat de auto is opengebroken. Wel de eerste keer dat alle ramen nog heel zijn. Een ruit intikken hoeft ook niet als je het slot uit de deur sloopt. Er moet best wat tijd in zijn gaan zitten, maar wij hebben helemaal niets gehoord. Ook onze blafgrage hond bleef stil. De auto staat altijd pal voor het huis, sinds de eerste inbraak. Wauw! Dat helpt. Dus niet.
Echtgenoot belt met de politie. Even later doet hij verslag. Aangifte doen, moet via het internet. Langskomen doen ze niet, tenzij er bloedsporen zijn. Bloeddorstige types, daar bij de politie. Helaas heeft de dader(s) zichzelf niet beschadigd aan de scherpe punten van de opengescheurde plek. Ik vind het niet fijn om een gewond mens te zien, die overal bloed achterlaat, maar in dit geval was het toch wel heel erg prettig geweest. Er komt dus niemand.
Ook de verzekering laat het afweten. Er is wel geregeld dat de auto werd opgehaald, maar een vervangende auto kunnen we dit weekeinde wel op de buik schrijven. Maandag, dan kan de verzekering daarover eventueel gebeld worden.
Gelukkig komt straks een zoon naar ons toe, zodat we toch nog even boodschappen kunnen doen.
.

5 thoughts on “AUTO

  1. Je zóu ze toch …*#*#* , en natuurlijk wordt er niemand opgepakt want het heeft vást “geen prioriteit” . Het zal wel weer een “arme stumper zijn” die het slecht getroffen heeft en dus wel op deze manier in zijn onderhoud móet voorzien !
    Ze weten gewoon dat de pakkans niet groot is en dat de eigenaar tóch de schuld krijgt. Had die maar betere voorzorgen moeten nemen…. bla bla …
    Waarschijnlijk rijden jullie in een “te gewilde”auto , van een merk waar een béétje crimineel gewoon niét voorbij kan lopen zonder zijn status te verliezen ;-(

  2. De sleper vertelde dat er in de buurt nog meer auto’s van hetzelfde type, op dezelfde manier waren gesloopt. Het stuur is inclusief extra stuurslot in z’n geheel meegenomen. Te gek voor woorden!

  3. Wat een waanzin.
    Is het dan echt zo moeilijk om van andermans spullen af te blijven.
    Maar dat ook de verzekering maatschappij in onze 24uurs economie laat weten dat je moet wachten tot maandag omdat het weekeind is. Ik weet niet zo goed wat erger is…
    Sterkte, ik hoop dat het snel word opgelost.

  4. Jemig…waar woon jij? In ‘de grote stad’? Wat een ellende! Ik hoop dat de verzekering alles betaalt voor jullie. Onze auto is een keer gestolen geweest, toen ie bij de garage voor de deur stond. Uiteindelijk werd ie gevonden omdat de bestuurder in een alcohol-fuik terechtkwam en er als een haas vandoor probeerde te gaan. Kregen we toch onze auto nog terug. Lagen er op de grond allemaal naalden en spuiten. Of die van ons waren, wilde de politie weten. Stelletje halve zolen.

  5. Je zou ze toch……dus zo grappig was je verhaal over een nieuw stuur eigenlijk niet.Maar blijven lachen is altijd de beste remedie;)

Geef een reactie

