WARM

.
Ook zo genoten van het mooie warme en zonnige weer? Ja? Echt? Waar was je dan vandaag?
Waar ik was, was het niet mooi en niet zonnig. Het was wel erg warm. Niet dat fijne warm, maar dat vieze benauwde warm. En ik had me zo verheugd op een echt zomerse dag, liep zeer luchtig gekleed rond en was klaar voor wat zonnestralen op mijn nog bleke huid. Beetje jammer dus.
Ik was binnenshuis, waar het vergeleken met buiten, nog redelijk koel was.
Was.
Dat is het woord waar het hier om draait. In mijn enthousiasme voor de te verwachten mooie dag, had ik mijn slaapkamerraam en de bijkeukendeur wijd open gezet. De bedoeling was om ze te sluiten en de gordijnen dicht te doen, zodra de zon er op zou komen. Die kwam echter niet. Dus ik vergat om ze weer te sluiten. De benauwde lucht kon ongehinderd naar binnen en lekker blijven hangen. Geen zuchtje wind, dus doortochten lukt ook niet. Het gevolg is dat het hier in de woonkamer nu ruim 25 graden is. In de slaapkamer heb ik geen thermometer, maar daar zal het niet veel anders zijn, denk ik. Dat wordt straks genieten van een nachtje draaien en zweten. Onder het dekbed, op het dekbed. Keuzes maken. Altijd lastig midden in de nacht, wanneer je het liefst in zalige onwetendheid met je ogen dicht ligt te wachten op opnieuw een stralend mooie en zonnige dag.
Ik ben stiekem allang blij dat de hevige regen het heeft laten afweten. Wie weet, komt die vannacht. Een buitje voor het stof kan geen kwaad.
Ik hoop wel, dat de dames en heren van het weer er voor komend weekend ook een beetje naast zitten. Ik heb leuke plannen en daar kan ik geen regen bij gebruiken. Zal je net zien dat ze het nu wel goed hebben. Stelletje amateurs.
.

2 thoughts on “WARM

  1. Nou hier in de randstad ,op zo’n 10 km van kust was het zelfs niet plakkerig warm, dáár kan ik dan weer niet boos om zijn maar dat het de héle morgen potdicht zat , met af en toe dikke regendruppels en een temperatuur van maar 21 graden was toch niét zoals afgesproken met de dames en heren weer(on)deskundigen.
    Pas heel laat in de middag kwam de zon nog om een hoekje kijken en liep de temperatuur nog 2 graadjes op, niets om over naar huis te schrijven dus …..maar eh….wél naar jou natuurlijk;-)

  2. Allemaal weer alarmen geweest om niets… Het word de heetste dag sinds de jaartelling…. valt dus wel mee allemaal, het gaat stormen en onweer en bliksem en weet ik veel wat allemaal nog meer, en dat was net zo juist voorspelt als de hete dag… Niemand neemt dat toch nog serieus. volgende keer trek ik gewoon mijn eigen plan en kijk wel uit het raam wat voor weer het is en niet wat voor weer het word.
    Veel plezier met wat je gaat doen van het weekeind.

Geef een reactie

