MET STUUR

.
Gisteren kregen we tot onze grote vreugde de eigen auto weer terug. Keurig gerepareerd. Nee, dat is eigenlijk fout, want er moest vernieuwd worden. Er zit een nieuwe deur in, we hebben weer een stuur en ook een navigatiesysteem. Deze keer goed afgedekt met een stevig schermpje. Hoop ik.
Ik was blij dat de leenauto weer terug kon, want het was maar een kleintje. En niet zo bijster comfortabel, mag ik wel zeggen. Elk hobbeltje was goed voelbaar en de passagiersstoel, waar ik dus altijd zit, duwde een soort bult in mijn rechter bil. Niet zo prettig. Het is niet dat ik verwend ben of zo, maar je went toch aan een auto en eventuele bulten zijn aangepast aan mijn billen. Ze zitten precies op de juiste plek. De bulten, bedoel ik. Mijn billen ook natuurlijk, maar dat is logisch, toch? Billen op je buik of je schenen, dat zou er een beetje vreemd uitzien. Nee, ze zitten gewoon daar waar ze horen, onderaan mijn rug. Ook daar ben ik aan gewend.
Gisteravond gingen we naar bed. Doen we elke avond. Deze keer keek ik eerst nog even naar buiten. Ja, de auto stond er nog, geheel intact. Na een onrustige nacht, want ja, je bent er toch op gebrand om iets te willen horen als er wat gebeurt, was ik om half zeven mijn bed uit. Belachelijk vroeg, ik weet het, maar het is niet anders. Staat ie er nog?
Ja, hij staat er nog en zo te zien onbeschadigd. Als manlief eindelijk ook uit bed is en ik het gordijn een stukje open heb gedaan, zeggen we tegelijk:
“Het stuur zit er nog in, dus we kunnen in ieder geval rijden.”
Echt een geval van, twee zielen, één gedachte. Bij het uitlaten van de hond heeft hij natuurlijk wel even goed gekeken. De deur is nog heel en ook de rest ziet er goed uit. Hoera.
.

4 thoughts on “MET STUUR

  1. Het zal nog wel even duren eer je weer durft te vertrouwen dat alles oke is !
    Maar in ieder geval kun je nu je “bulten” weer laten zakken in de zelf gevormde kuitjes 😉

Geef een reactie

