SABOTEUR

.
De auto is nog steeds compleet en dus hebben we het afgelopen weekend kunnen genieten van een minivakantie. Samen met twee kinderen en twee schoonkinderen. Hoewel? Ze vinden het vast niet leuk als ik ze nog kinderen noem. Het zijn inmiddels zeer volwassen mensen. Maar het blijven mijn kinderen, al zijn ze al ergens in de dertig.
We zijn in het altijd mooie Drenthe geweest, in een klein dorp even onder Assen. Het is jammer dat het weer niet erg mee werkte, maar tussen de buien door hebben de jongelui toch heerlijk gewandeld over de hei. Ze kwamen terug met schitterende foto’s van de runderen die daar rondlopen. Een dag later hebben ze ook nog schaapjes en andere dieren gespot. Echtgenoot en ik deden het wat rustiger aan, want mijn bewegingsapparaat werkt niet meer zo soepel. Lange afstanden en een hoog tempo red ik niet. Toch ben ik ook even op de hei geweest. Echter, wij hebben helaas niet de schaapjes gezien, of de runderen. Ach, een mens kan niet alles hebben, toch?
Mijn kinderen en ik zijn wel van de spelletjes. De aanhang gelukkig ook, maar echtgenoot vindt het wat minder. En toch heeft hij enthousiast mee gedaan met een tot dan bij ons onbekend spel, Saboteur. Het gaat me te ver om de spelregels uit te leggen, maar we hebben regelmatig dubbel gelegen van het lachen. Vooral tijdens de eerste keer dat we het speelden. Ik had de spelregels niet helemaal door en ook de betekenis van de plaatjes op de kaarten snapte ik niet. Ik ging dus regelmatig de mist in, benadeelde mijn medespelers en hielp de tegenstander. Ik was gewoon saboteur zonder dat ik saboteur was. Snap je het nog? Nee? Geeft niet, hoor, komt vanzelf als je het een keer speelt. Het ging dus niet precies zoals het hoort, maar het was wel heel erg leuk en buitengewoon gezellig. Zo’n weekend is absoluut voor herhaling vatbaar. Alleen dan graag met een beetje zon en heel veel minder regen.
.

9 thoughts on “SABOTEUR

  1. Ja logisch ,je kinderen blijven “kinderen” voor je , ook die van ons die ondertussen ruim ” middelbaar ” zijn en ;één van de twee Abraham al gezien heeft! Leuk zo’n “familieweekend” en vooral spelletjes doen met een groete groep is énig! Ik ben er gek maar ook een hier een mand die “niet van de spelletjes is ” ! Saboteur ken ik niet en dat lijkt me een gemis dat ik ooit goed moet maken . Ik heb nog een aanradertje voor een groep, het bordspel MAD, volkomen krankzinnig en altijd goed voor grote pret bij mensen die het nog niet kennen.

  2. Gezellig! Ondanks de regen krijg je toch een warm gevoel van zo’n weekend. Dat spel ken ik niet maar zolang je lekker kunt lachen zijn alle spelletjes leuk.

Geef een reactie

