IJSTIJD

.
We zitten alweer in de tweede helft van het jaar. De lengte van de dagen neemt weer af en ik heb dit jaar al twee keer buiten kunnen zitten. Had natuurlijk wel vaker gekund, als de zon en de temperatuur hadden meegewerkt. Buiten zitten met een jas aan en een das om, trekt me niet zo. Ik weet niet hoe het met anderen is gesteld, maar ik draag, ondanks de tijd van het jaar, nog regelmatig mijn winterkleding. Ik weiger echter nu nog mijn winterjas aan te trekken, hoewel dat af en toe geen overbodige luxe is.
Af en toe probeer ik het, lopen in zomerkleding, blote voeten met slippers. Maar het wil gewoon niet. Mijn lijf schreeuwt om warmte, het liefst die van de zon. Ik ben echter niks te beroerd om eventueel de kachel aan te doen, heerlijk staren in de vlammen en genieten van de warmte van het vuur.
Ik weet het niet hoor, maar al die verhalen over het opwarmen van de aarde (waar we momenteel nog maar weinig van horen trouwens), ik geloof ze niet. Heb ze nooit geloofd eigenlijk. Volgens mij is het tegengestelde waar, we gaan richting een nieuwe ijstijd. Let maar eens op. Binnenkort kunnen we het hele jaar door schaatsen op natuurijs. Ik niet, want ik kan helemaal niet schaatsen. Maar zij die het wel kunnen en het nog leuk vinden ook, kunnen hun hart ophalen. Of ze het dan nog zo leuk vinden, is maar de vraag. Wie zit er nou te wachten op een maandelijkse Elfstedentocht? Niemand toch zeker?
Al die zaken waar je subsidies voor kunt krijgen, zoals het isoleren van je huis e.d. Het advies om ’s avonds vooral de gordijnen dicht te doen om de warmte binnenshuis te houden. Zeg nou zelf, dat is toch niet nodig als de aarde opwarmt? Nee, geloof mij maar, de eeuwige winter komt eraan. Ik denk, dat ik toch maar een extra dikke winterjas aanschaf. Een warme bontmuts. En handschoenen. En een das. En……
Ja, het is hoogzomer. Hebben jullie het ook zo warm? Hoog tijd voor een ijsje. Niet voor een ijstijd.
.

8 thoughts on “IJSTIJD

  1. Ik (fout begin) had besloten om niet te gaan mopperen op het weer. Omdat we er toch niets aan kunnen veranderen en maar moeten nemen zoals het komt, maar ik heb het inmiddels opgegeven. ’t Is gewoon snertweer! Mijn teenslippers heb ik maar weer terug in de kast gezet, en ook mijn winterjas is nog niet van de kapstok gehaald. Over een paar weken begint vast de vervroegde herfst en dan kan ik ‘m zo aantrekken😀

    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik stuur je nog een mailtje.

  2. Voor mij is het áltijd ijstijd, het maakt me niets uit of er een – of een + teken voor de 20 staat , zo’n heerlijke ijswafel van de Italiaan ,met een flinke dot slagroom wil wel zakken.
    Inderdaad kon ik pas één keer in badpak op het strand liggen en in de tuin in de zon zitten is steeds een race tegen de klok,je moet snel zijn!
    Je hoort inderdaad merkwaardig weinig van de heren “die het allemaal zo goed weten”over de veel te lágen temperaturen voor de tijd van het jaar , bij de eerste tropische dag mekkeren ze wél meteen dat het veel te warm is voor de tijd van het jaar. Ik laat ze allemaal maar kletsen, net als de weer-mannen en vrouwen;-)

    • Je hebt helemaal gelijk en je bent het levende bewijs van het gezegde: verstand komt met de jaren. Ik ben (denk ik) nog te jong, want ik trap er regelmatig weer in.:-)

  3. Wij hebben daarom besloten dat als de zon niet bij ons achter de wolken vandaan wil komen ik wel ga waar dat wel gaat gebeuren, Tenerife. nog 24 uur en ik lig daar lekker op het strand!

Geef een reactie

