TE

.
Wie er naar me geluisterd heeft, blijft gissen, maar zijn/haar invloed is groot. Want…….(tromgeroffel) de ijstijd wordt nog even uitgesteld en de zomer heeft vrij spel gekregen. Voor hoe lang durf ik niet te zeggen, maar ik raad iedereen aan ervan te genieten zo lang het kan.
Vanochtend heerlijk buiten gezeten met het boek dat al tijden op me lag te wachten. Ik heb het zelfs open geslagen en ben begonnen met lezen. Het is geschreven door een Deense meneer en heeft als titel: De vrouw in de kooi. Het is even wennen in het begin, want we switchen heen en weer tussen het jaar 2002 en 2007. Maar voorlopig ziet het er goed uit en lijkt het inderdaad het spannende boek te worden dat ik wilde lezen. Nu heb ik het weer even opzij gelegd, want ik wilde jullie toch het heuglijke nieuws over de zomer niet onthouden. Je zou het zomaar kunnen missen, nietwaar? Dat zou echt zonde zijn, zo vaak hebben we tenslotte geen echte zomer.
Het boek ligt ook naast me, omdat straks de finale van Wimbledon begint en dat is iets wat ik echt niet wil missen. Het belooft een spannende wedstrijd te worden tussen de heren Djokovic en Murray. Het zal in ieder geval een stuk spannender worden dan de vrouwenfinale van gisteren. Die draaide uit op een grote teleurstelling, doordat één van de twee finalisten in de ban van de zenuwen was geraakt. Kan gebeuren natuurlijk, maar zoiets levert een zeer eenzijdige wedstrijd op. Niet leuk om naar te kijken en zeker niet leuk voor de speelster zelf.
Het is trouwens wel prettig om vanmiddag binnen te zijn, want de temperatuur hier in de tuin is inmiddels opgelopen tot ruim 30 graden. Zonder schaduwplekje is dat een beetje te warm om in te zitten, maar vanavond zal het waarschijnlijk een stuk beter zijn. Erg hè? Is het eindelijk warm, noem ik het meteen weer TE warm. Het is ook nooit goed. In dit geval is het eigenlijk wel een beetje eigen schuld. Ik wilde graag een huis met een tuin op het Zuiden en dat kreeg ik. Ja, wie rekent er nou opeens op zoveel zonnewarmte? Ik niet in ieder geval, maar voor de zekerheid wil ik een volgende keer een huis met een tuin op het Westen. Avondzon is minder warm, maar maakt het wel aangenaam. Ik ga er voor het gemak maar vanuit, dat we vaker zomer krijgen.
.

3 thoughts on “TE

  1. ’t Is ook nooit precies goed, hè? Maar wij genieten er dubbel en dwars van. Wat is het leven eigenlijk simpel als de zon schijnt. En tot en met vrijdag geven “ze” dit weer op, dus mij hoor je voorlopig niet klagen😀

  2. Wij hebben eigenlijk wel de hele dag érgens zon in de tuin maar de tuin is te klein om nooit geen schaduwplekje te kunnen vinden . Maar heerlijk hoor ,lekker met een boek in de tuin …..zzzzzzzzzz

Geef een reactie

