AFKOELEN

.
Laura lag gestrekt op de ligstoel in de tuin. Het was bijzonder warm en Rob, haar man, had dan ook liefdevol de parasol voor haar uitgeklapt en een koel drankje voor haar neergezet. Ze voelde zich niet in staat om ook maar iets te doen en lag vooral mooi te zijn in haar gewaagde bikini. Het liefst had ze het bovenstukje uitgelaten, maar de buurman had nog wel eens de neiging om onverwacht over de tuinafscheiding te kijken. Zogenaamd om iets te vragen, maar Laura wist, dat zijn enige bedoeling was haar te begluren. Volgens Rob beeldde zij zich dat alleen maar in. De buurman viel namelijk niet op vrouwen. Maar volgens Laura viel hij wel degelijk op haar. Lamlendig bewoog ze haar arm heen en weer, in haar hand een prachtige handbeschilderde waaier. Normaal hing de waaier aan de muur, ze had hem in dit land nauwelijks nodig. Nu echter, maakte ze er dankbaar gebruik van. Nou ja, dankbaar?
“Rob, wil jij niet even waaieren voor me, mijn arm doet zeer.”
“Natuurlijk, lieve, dat doe ik graag voor je.”
Rob nam de waaier van haar over en bewoog rustig zijn arm op en neer.
“Zo voel ik er niets van. Een beetje harder alsjeblieft.”
“Natuurlijk schat, kan ik nog iets anders voor je doen?”
Wild bewoog Rob nu met de waaier, met zijn andere hand wreef hij het zweet van zijn voorhoofd. Hij stond in de volle zon, maar dat zag zijn vrouw niet, zij lag met haar ogen dicht. Hij leek wel gek om haar te bedienen alsof ze een koningin was. Hij zat liever met zijn voeten in een koel badje. Hij boog iets naar voren om met zijn hoofd onder de parasol en uit de zon te komen. Een zweetdruppel viel op de wang van zijn vrouw.
“Gatverdamme!” schrok Laura, “kun je niet uitkijken! Geef me die handdoek aan.”
Wild poetste Laura met de handdoek over haar wang. Kwaad keek ze haar man aan.
“Kan je dan nooit iets goed doen? Haal liever een bakje koud water voor me zodat ik af en toe mijn gezicht kan deppen.”
Rob legde de waaier aan het eind van de ligstoel. Als Laura hem wilde hebben, moest ze toch echt zelf overeind komen. Inwendig grinnikend liep hij naar de keuken.
“En neem dan ook een washandje voor me mee”, riep Laura hem achterna. Ja, ze was veeleisend, zijn vrouw, maar toch was hij gek op haar. Ze had namelijk ook goeie kanten, ze was een geweldige kok en ze hield van hem. Rob zocht in de keukenkastjes naar een bakje dat geschikt was. Het mocht niet te klein zijn, want dan was het water bij deze temperaturen snel warm. Te groot mocht ook niet. Laura had duidelijk gezegd “bakje”. Hij vond wat hij zocht.
Even later liep Rob de tuin weer in, een grote glimlach op zijn gezicht.
“Wat lach je, wat is er zo leuk?”
Wantrouwig volgde Laura de bewegingen van haar man. Voorzichtig plaatste hij het bakje naast haar op het tafeltje.
“Anders nog iets van uw dienst, majesteit?” Hij maakte een potsierlijke buiging. Onwillekeurig vloog er iets van een glimlach over haar gelaat en ze trok hem speels aan de haren.
“Kom eens hier jij en geef me snel een kus.”
Rob bewoog naar voren en stootte hard met zijn elleboog tegen het bakje. Een ijselijke gil werd gevold door een schaterlach. Gelukkig had Laura ook gevoel voor humor.
“Ja, ik dacht wat is er met deze warmte lekkerder dan af en toe een sipje koude champagne?” Begerig likte Rob de hals van zijn vrouw, maar stopte abrupt, toen het hoofd van de buurman boven de schutting uitkwam.
“Hé buurman, feestje? Mag ik meedoen?”
“Sorry Koos, maar dit is geheel privé. Wegwezen.”
Echt afkoelen deed het die dag niet meer.
.

8 thoughts on “AFKOELEN

  1. Jij schrijft lekker door in de zomer! Wat een onverwacht eind en een originele invalshoek. Ik zal mijn man eens op een idee brengen😀 Helaas vrees ik, dat hij iets minder galant is dan Rob. Een beetje maar, hoor.
    Vakantiegroetjes van Kakel (dat krijg je er van als je wifi in je huisje hebt…)

    • Ik wel, blijf gewoon thuis. Laat je man dit stukje lezen, je weet nooit hoe een kakeltje dan verrast zou kunnen worden.
      Makkelijk hè, wifi in je vakantie?;-)

Geef een reactie

