SLEUTEL

.
Soms schat je jezelf hoger in dan wenselijk voor een goede verstandhouding met je lijf. Omdat ik de laatste dagen best goed uit de voeten kon, dacht dat een middag slenteren over een braderie ook wel zou kunnen. Dat kon het ook. Tot we terug moesten lopen naar de auto. Toen wilde het niet meer en had ik steun nodig van echtgenoot en vriendin. Niet zijn vriendin, maar mijn vriendin. Of onze vriendin. Eerlijk delen is belangrijk in een huwelijk. In ieder geval had ik het zonder hun hulp niet gered. Gisteravond ging het alweer een stuk beter, maar vanochtend had ik opeens een probleem.
Mijn rug zit op slot. Zitten, opstaan, lopen, het gaat allemaal zeer moeizaam. En pijnlijk. Dat vooral. En dan ben ik ook nog zo slim om het bed af te halen. Gevolg daarvan is, dat na de wasbeurt die natte lange lappen opgehangen moeten worden. Gelukkig is daar echtgenoot. Hij heeft de wasmand met het natte spul naar boven gebracht en alles op mijn aanwijzing opgehangen. Bijna net zo goed als ik het zelf altijd doe, maar hé, ik klaag niet, want het hangt. En nu moet het bed nog opgemaakt worden. Dat zie ik mezelf nog even niet doen. Normaalgesproken doen echtgenoot en ik dat samen, maar nu zal hij het alleen moeten doen. Ik ben een klein beetje bang dat dat niet helemaal naar wens gaat verlopen. Nog een mazzel dat het momenteel zo warm is dat ik zonder dekbed over me heen kan slapen. Dus ik hoef niet te stoeien met een met bobbels gevuld overtrek. Ik laat het gewoon aan het voeteneind liggen in de hoop dat morgen of overmorgen mijn rug weer werkt. Ik moet alleen nog even op zoek naar de sleutel om hem van het slot te halen.
Als wij vroeger thuis iets kwijt waren en we vroegen onze moeder of zij wist waar het was te vinden, was het antwoord steevast:
“Op zolder in het lege naaimandje.”
Ik heb het akelige gevoel dat daar ook die sleutel ligt.
.

7 thoughts on “SLEUTEL

  1. Héél onhandig dat een mens vaak pas merkt téveel gedaan te hebben ná teveel gedaan te hebben….. eh…ja, het klopt al is het een beetje rare zin.
    Zou je pijn hebben tijdens het lopen doe je vanzelf wel rustig aan.
    Ik zou manlief tóch vragen even op zolder te kijken of de sleutel misschien náást het lege naai mandje is gevallen😉

  2. Och, wat akelig! Ik hoop maar voor je dat je rug spontaan ‘openspringt’ en dan maar zorgen dat hij niet weer op slot schiet dan heb je geen sleutel nodig. Maar alle gekheid op een stokje: leuk is anders. Sterkte!

Geef een reactie

