POST / MAIL

.
Post krijgen is altijd leuk. Correctie: bijna altijd. Blauwe enveloppen vind ik een stuk minder en ook rouwenveloppen zie ik niet graag komen. Een handgeschreven brief of kaartje echter, vindt een warm welkom bij mij. Kaartjes krijg ik regelmatig en die staan dan ook overal in de kamer te pronken. Op mijn bureau, op de kachel en op de salontafel. Dat vind ik echt leuk en gezellig staan. Ik kan me echter met geen mogelijkheid herinneren wanneer ik voor het laatst een handgeschreven brief heb gekregen. Dan moet ik eerlijkheidshalve ook vertellen dat ik zelf ook al in geen jaren een brief heb geschreven. Het is tegenwoordig allemaal zo makkelijk met de vele mogelijkheden van berichten verzenden. Via de telefoon, via het chatboard bij de nodige spelletjes of via facebook, hyves of twitter. Die laatste drie worden door mij niet gebruikt, dat is me allemaal te vluchtig en te openbaar.
Wil je iets meer vertellen dan is daar natuurlijk e-mail. Je kan daar je bericht net zo lang maken als je zelf wilt en het mooie is dat als je op de verzendknop drukt, het bericht vrijwel meteen bij de ontvanger binnenkomt. Toch? Ja toch? Eh nee, niet altijd.
Vandaag riep mijn mailbox twee maal dat ik een nieuw mailbericht had. Maar twee maal kwam er niks binnen. Echtgenoot heeft een testmail gestuurd vanaf zijn i-pad. Dat bericht heeft er dertien minuten over gedaan om van de bank op mijn bureau terecht te komen. Dertien minuten om slechts drie meter te overbruggen! Een beetje vreemd is dat wel natuurlijk. Waar zouden de eerder beloofde mails dan wel niet vandaan moeten komen, vraag ik me af. Het is inmiddels respectievelijk acht en vijf uur geleden dat ze werden aangekondigd. Een rot end reizen door cyberspace vermoed ik. In zo’n onmetelijke ruimte is het vrij makkelijk verdwalen lijkt mij, dus wie weet waar ze terecht zijn gekomen. Ergens in verweggistan zit nu misschien wel iemand te staren naar een mail waar hij geen wijs uit kan, geschreven in een voor hem onbegrijpelijke taal.
Daar kan ik verder helemaal niks mee. Ik blijf alleen zitten met de vraag wie mij vandaag mail gestuurd heeft. Wordt daar een antwoord op verwacht? Hoe kom ik daar achter? Is er ergens een computer waar je zoekgeraakte mail op kunt vragen? Iemand enig idee?
.

12 thoughts on “POST / MAIL

  1. Dit weekend was het ook bij mij afzien , niets werkte zonder haperen en er kwam geen post binnen ….. storing bij kpn in de ADSL , worden we niét blij van.
    Maar natuurlijk zal er zo hier en daar altijd wel iéts mis kunnen gaan , ook op het WWW …… niet leuk maar je doet er niéts aan!

  2. Handgeschreven brieven krijg ik ook al jáááren niet meer. Zelf schrijf ik nog wel (verjaardags)kaartjes maar ook dat gaat al af en toe digitaal via Greetz of kaartje to go. Mijn handschrift gaat ook echt achteruit (maar dat heeft misschien ook een andere oorzaak) jammer toch wel.

  3. handgeschreven brieven krijg ik ook niet, schrijf ik ook niet, kan niet eens aan kwart a-4 volschrijven of mijn hand staat in alle standen, behalve de juiste vast gekrampt … het chatbord bij WordFeud en FB gebruik dan weer wel. En natuurlijk niet te vergeten de reacties bij loggers😉 Niet handgeschreven maar wel handgetypt😉

    enne die mail….heb je al in je spambox gekeken?

  4. Misschien staat de mail Spambox/map. dat wil ook wel eens gebeuren.
    of hij is terecht gekomen in de map met zoek geraakte stukken maar ik weet niet precies waar deze staat…

Geef een reactie

