WALGELIJK

.
Normaalgesproken heb ik het niet zo op dierenpartijen af activisten, ik vind ze vaak nogal overdreven en ver gaan in hun acties. Maar nu vind ik dat er op een of andere manier iets gedaan moet worden. Er staat een filmpje op internet, dat ik het liefst verwijderd zie worden.

Een hamerhaai wordt door een man bij de staart gegrepen en het strand opgetrokken. Het dier probeert uit alle macht los te komen, helaas zonder succes. Uit pure paniek bevalt ze op het strand van een aantal kleintjes. Denk maar niet dat de mensen daar op het strand iets van medeleven voor voelen. Nee, integendeel. Als het beest eindelijk los is en probeert weg te zwemmen, wordt ze meteen weer bij de staart gegrepen en terug getrokken. De kleintjes kronkelen hulpeloos op het strand, een omstander probeert er een te pakken. Tientallen mensen staan er omheen, maar niemand die ingrijpt en het beest de kans geeft terug te gaan naar zee. Er wordt wel druk gefilmd. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit ongestraft kan gebeuren?

Ik vind dit het meest walgelijke en afschuwelijkste filmpje dat ik ooit gezien heb. Hierbij roep ik alle goedwillende dierenliefhebbers op om enige vorm van actie te ondernemen. Schrijf erover, praat erover, spreek er schande van. Doe iets!
.

4 thoughts on “WALGELIJK

  1. Helaas staat het internet vol met dit soort walgelijke filmpjes. Je kan er niet echt veel aan doen mits je erbij bent en het ter plekke kan aanpakken. Ook dan is het wel prettig als je bijval krijgt want anders ben je zelf nog de Sjaak.
    Dit soort gasten zijn behoorlijk van het padje en verdienen zelf niet meer dan een gelijke behandeling zoals de haai.

  2. Ik ben in ieder geval héél blij dat je het filmpje er niét bij gezet hebt !
    Maar helaas , meestal betekent “aandacht” dat er nog méér mensen op zoek gaan naar het filmpje en werkt aandacht dus juist in de hand dat er gekeken wordt. Het beste is natuurlijk dat niemand naar die filmpjes op zoek gaat dan gaat misschien “de lol” om ze te maken er vanaf !
    Het is diep triest dat er mensen zijn die lol hebben in de door jou geschetste bezigheid !

    • Ik ga nooit op zoek en (in dit geval gelukkig) ik heb geen idee hoe je zo’n filmpje moet plaatsen. Zelfs als ik dat wel zou weten, zou ik het nog niet doen. Ik wil dat het verwijderd wordt, niet nog vaker vertoond.

Geef een reactie

