KOMEDIE

.
Zondagavond, de eerste dag van de eerste maand van het nieuwe seizoen. De R zit weer in de maand, de herfst is in aantocht. Wat is er dan fijner om een behoorlijk druk weekend met een leuke film op tv af te sluiten? Niets toch? Dus dat was het plan gisteravond. Wij waren er helemaal klaar voor.
Het duurde even voor de film echt op gang kwam. Wij hadden geduld. Het komt wel, dachten wij, straks wordt het vanzelf leuk. Toen was de film opeens afgelopen. Slechts twee keer heeft mijn gezicht zich in een bescheiden glimlach laten duwen. Waar zat nou toch het leuke gedeelte? Ik heb het niet kunnen vinden, maar wie het weet mag het zeggen. Eigenlijk was het een groot drama en, in mijn ogen, beslist geen komedie.
Het verhaal ging over een groep vrienden die jaren bij een onbetekenend voetbalclubje hadden gevoetbald. Eén van hen zou gaan trouwen in Spanje en omdat het ging om een homo ging iedereen ervan uit dat hij met een man zou trouwen. De hele groep ging dus naar Spanje, hoewel er slechts een persoon was die zich dat kon veroorloven. Hij regelde alles. Duidelijk een man met meer geld dan verstand. De groep bestond uit zes mannen. De een vluchtte uit een huwelijk waarin de vrouw vreemd ging. Een ander, omdat hij kanker had en dat maar moeilijk kon accepteren. Weer een ander was te lui om te werken en maakte met alles en iedereen ruzie, een echte driftkikker. Dan was er nog een die moslim was geworden en een die zijn geld verdiende met het geven van gymnastieklessen aan ouderen. Kortom een vrij zielig groepje samen.
Onderweg maakten ze nogal wat vreemde dingen mee. Ze kwamen ondermeer terecht op een nudistencamping. Voor een nachtje niks mis mee, zou je zeggen. Je pakt ’s morgens je spullen en je vertrekt weer. Nee, niet in dit geval. Er moest naakt gevoetbald worden, want in plaats van in Frankrijk zaten ze in Duitsland. Amateur Nederland – Duitsland dus. Uiteraard liep dit uit op een massale vechtpartij, waarbij de driftkikker puur lichamelijk letsel toebracht aan een Duitse speler. Te walgelijk voor woorden. Dan komen ze in Frankrijk ook nog eens terecht in de gevangenis. Kortom, lachen, gieren, brullen. NOT!
Uiteindelijk blijkt de homo niet met een man te trouwen, maar met een vrouw. Alleen om kinderen te krijgen. Hoe triest is dat? Nooit gehoord van KI of adoptie waarschijnlijk. Om het geheel van “komische” situaties compleet te maken, wordt de moslim voor de deur dood gereden.
De film “Old Stars” een komedie? Echt niet! Het is één groot drama. Jammer.
.

10 thoughts on “KOMEDIE

  1. Goh. Net als jij zat ik te wachten op een lachsalvo mijnerzijds, maar helaas. Ik vond deze film net als jij een dráma. Op het moment dat Thomas Acda in burka rondscheurde in de auto van Kasper van Kooten en overal tegenaan botste (zó voorspelbaar), hield ik het voor gezien. Slaapverwekkend en wat een afgang … maar misschien was het allemaal wat ingetogener omdat Antonie Kamerling net voor de opnamen zelfmoord pleegde? Desondanks hadden ze de film maar beter niet kunnen maken.

  2. Ik ken de film niet omdat ik al niet zo’n filmliefhebber bén. Nederlandse films laten al meteen de alarmbellen rinkelen , vaak slecht acteerwerk ,vlutverhaal en véél seks om dat goed te maken, dus daar begin ik niet eens aan . Maar zóu ik ‘m aangezet hebben weet ik toch in 10 minuten wel of het iets gaat worden ,meer tijd gooi ik daar niet tegenaan. Maar niet gezien dus ik kan er niet over oordelen maar ik gelóóf je op je woord!

  3. Er zijn geen Leuke Nederlandse films. Ze kunnen niet acteren. het handje vol dat het wel kan doet het op zijn Amerikaans aan de andere kant van de grote plas.

  4. het verhaal trekt mij al niet…. dus zo’n film kijken zullen we hier niet zo snel doen…

    evengoed blijft het altijd ook nog een verschil van smaak en interpretatie😉

    wat de 1 niet lust vreet de ander zich dik in😉

Geef een reactie

