LIJST

.
Allemachtig, wat een gedoe! Ik dacht, dat doe ik even, een lijstje maken van wat er allemaal mee moet de eerste keer dat we in ons huisje kunnen. Schrap het woord lijstje maar, het wordt een Lijst. Ja, met hoofdletter. Van de suiker- tot de zoutkorrels, van de koffie, thee en kruidenpotjes tot de keukenrollen. En nog zo ontzettend veel meer. HELP! Ik heb een vrachtwagen nodig onderhand.

Zoonlief heeft een trekhaak aan zijn auto. Hij wel. En hij is dus echt lief, want heeft een vrije dag genomen dinsdag en een boedelbak gereserveerd. Een boedelbak? Is die groot genoeg dan? Hierboven heb ik slechts een paar kleine dingen genoemd, maar er moet ook zo veel groot spul mee, zoals een vuilnisbak e.d. We hebben zo veel aangeschaft en alles zit nog in dozen verpakt. We zouden nu best een eigen winkel kunnen beginnen. Alles is uniek, want slechts één maal voorradig. Doen we niet natuurlijk, maar het zou kunnen.

Dan moet er uiteraard ook nog een koffer worden gepakt, willen we daar meteen een paar dagen verblijven. Dan zullen we ook zelf handdoeken en beddengoed mee moeten nemen. Oeps, zei ik een koffer? Maak er maar twee of drie van. Waar zijn we in godsnaam aan begonnen?

Het klonk best simpel, een huisje kopen en daar dan regelmatig verblijven. Weer of geen weer. Oh, ook dat nog. Regenlaarzen, hups op de lijst. En gewone schoenen natuurlijk en niet te vergeten, mijn sloffen. Ik ben daar tenslotte thuis en dan wil ik me ook thuis voelen. Als ik dat wil, me thuis voelen, moeten er nog wat persoonlijke frutseltjes mee, frutseltjes die me een prettig gevoel geven, zoals waxinelichtjes e.d. En natuurlijk een paar puzzels en boeken en en en…..

Twee vrachtauto’s?
.

6 thoughts on “LIJST

  1. Dat is inderdaad een hele toestand, ‘verhuizen’ is niet niks. Enne, die regenlaarzen MOETEN bovenaan je lijstje staan, die kun je maar beter niet vergeten gezien het weer de komende dagen … suc6 met alles!

  2. Dit is één van de redenen dat ik nooit een tweede huisje ( ook niet in de vorm van een caravan) heb willen hebben .Ondanks dat hádden we een kleine caravan in de tijd dat de kinderen klein waren dus ik weet waar ik het over heb;-)
    Had nou dit logje maar éérder gemaakt dan had ik nog een goeie tip voor je gehad.
    Er zijn dáár n.l. óók winkels en veel dingen had je dus makkelijker dáár kunnen kopen.

Geef een reactie

