HUTJE

.
Daar zit je dan in je hutje op de hei. Van tevoren heb je als eis gesteld dat er in ieder geval internet/wifi moet zijn, want een mens kan tegenwoordig niet meer zonder. Je moet toch in staat zijn om je stukjes te schrijven en te plaatsen en op de hoogte blijven van wat er in de wereld gebeurt, nietwaar. En niet te vergeten, je moet bij andere bloggers kunnen lezen en reageren.
Ik kan iedereen geruststellen. Er is internet/wifi en ik kan het bovenstaande dus inderdaad doen.

Kan.

Heb je wel eens in een hutje op de hei gezeten? Nee? Nou, ik nu dus wel en ik kan je verzekeren dat het leven in een hutje niet te vergelijken is met het leven in een gewoon rijtjeshuis in de stad. Wat is het verschil, hoor ik je bijna denken. Wel, dat zal ik je vertellen.

In je rijtjeshuis leef je binnen vier muren, zelfs al ben je gezegend met een tuin(tje), het leven speelt zich voornamelijk binnen die vier muren af. Je zet ’s morgens je lapje of pc aan en vertoeft in de directe nabijheid van alles wat daarop plaats kan vinden. Af en toe loop je eens naar het toilet voor een sanitaire pauze, of je loopt naar de keuken voor koffie of het bereiden van een maaltijd. Soms kijk je eens naar buiten of er al iets van een zon waarneembaar is, maar al die tijd staat je contact met de wereld op volle toeren te draaien.

In je hutje heb je ook vier muren en je hebt de neiging om dezelfde routine te volgen als in je rijtjeshuis, maar het gaat allemaal net even anders. Om te beginnen heb je geen bureau waar je lapje altijd gebruiksklaar kan staan, dus moet hij op tafel. Zeg nou niet dat ie ook op schoot kan, want daar kunnen mijn benen niet tegen. Op tafel, dus een beetje een sta in de weg. Dat werkt niet echt lekker. Al snel wordt ie dan weer uitgezet. Verder is het zo, dat je in een hutje bij de eerste zonnestralen naar buiten rent. Oké, rent is een beetje een groot woord, maar je gaat wel naar buiten. Zelfs als er geen zonnestralen zijn. Waarom dat is, mag Joost weten en misschien doet ie dat ook wel, maar ik ken Joost niet persoonlijk, dus kan het hem niet vragen. Kortom je hele ritme is naar de knoppen en lapje is eigenlijk een beetje voor spek en bonen meegegaan.

Als je je hutje uitstapt, sta je buiten. Ik bedoel, echt buiten. Om je heen zie je groen, groen en nog meer groen. En wat buitengewoon leuk is, er zijn zo ontzettend veel vogeltjes die je in de stad niet tegenkomt. Wat hebben we allemaal gezien dan? Boomklevers en kruipers, de grote bont specht (die had ik nog nooit eerder gezien), pimpel- en koolmeesjes, heel veel roodborstjes. En als hoogtepunt geen vogel, maar eekhoorntjes. Gewoon vanuit de luie stoel op het terras. Nou, als dat niet mooi is dan weet ik het niet meer. Het is GENIETEN en die hoofdletters zijn dik verdiend.

Ik heb trouwens iets heel belangrijks geleerd van Rietepietz. Maar ja, zij heeft natuurlijk veeeeel meer levenservaring dan ik en wist het gewoon. Inderdaad, daar zijn ook winkels.
.

4 thoughts on “HUTJE

  1. Internet, vogels, eekhoorns en zonnestralen. Kortom, alles wat je in je hutje nodig hebt. Wat zal jij een fijne tijd beleven! En wat een slimme meid is het, die Rietepietz😉

  2. Whahahaha, gelukkig dat je de winkels inderdaad gevonden hebt , scheelt héél veel gesleep al zijn winkels in kleinere dorpjes vaak wel iets duurder dan in de grote stad !
    Maar het is natuurlijk gewéldig dat je zo van “buiten ” geniet, daar dóe je het toch voor zo’n hutje op de hei uitzoeken!
    Ik kan me nóg herinneren hoe ik genóten heb van de groene omgeving toen ik 25 jaar geleden in Rijswijk kwam wonen , wát een verademing na “midden in de grote stad ” gewoond te hebben.

    Als je lappie maar kúnt gebruiken wanneer dat nodig is of je er behoefte aan hebt.

Geef een reactie

