HEEN EN WEER

.
We zijn weer thuis en hebben een paar heerlijke weken achter de rug. Er waren verschillende redenen om weer naar huis te gaan. Ten eerste is daar de was. Zonder wasmachine wordt de berg wasgoed steeds hoger. Ik heb daar een keurige wasmand staan waar de kleding ingedaan wordt. De handdoeken houd ik altijd apart, anders is die mand na twee dagen al vol. Maar ondergoed en sokken, overhemden en nachtkleding en meer van dat soort klein spul past precies in twee weken. Ten tweede moet ik volgende week op controle en daarvoor moet ik een aantal dagen tevoren bloed laten prikken en urine inleveren. En dan het derde punt. Zelf vind ik dat het leukste. Vanavond gaan we naar de Jersey Boys. Ik hoop dat niet alle boys from Jersey aanwezig zijn, want dan is het meteen zo druk. Maar ik heb er waanzinnig veel zin in. Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik voor het laatst naar een musical ben geweest, dus het werd wel weer eens tijd. Dit uitje is een verjaardagscadeautje van mijn oudste kind. We gaan dan ook gezellig met z’n vieren.

Terugkomend op het eerste punt, constateerde ik vandaag dat ik iets tamelijk belangrijks ben vergeten. Een grote reistas volgestouwd met vuile handdoeken is keurig meegekomen, maar…. de wasmand staat nog in ons hutje! Hoe dom is dat! Ik denk dat mijn onbewuste ik eigenlijk geen zin had om te wassen of überhaupt om terug naar huis te gaan. We voelen ons zo lekker in ons hutje, waar we de hele dag genieten van alles wat vliegt en kruipt. Ik heb zelfs een uur aaneen gewandeld. Echt gewandeld. Dat was eigenlijk best lang geleden. Het gaat dus steeds beter met bewegen.

Van pure ellende gaan we vrijdag dus weer terug, helaas niet om te blijven, maar om mijn huiswerk op te halen. Mag ik het weekend wassend doorbrengen. Joepie…. Nee, niks joepie, BALEN!

Mijn moeder zei het vroeger al: wie zijn hersens niet gebruikt, moet zijn benen gebruiken. Gelukkig kunnen wij met de auto.

10 thoughts on “HEEN EN WEER

  1. En dan toch nog de was vergeten… ik denk dat je teveel bij de Jersey Boys was met je gedachten. Ik hoop dat je een leuke avond heb gehad.

    • Je zou zo maar gelijk kunnen hebben, wat die gedachten betreft en ja, ik heb een geweldige avond gehad. Volgens mij vonden we het alle vier erg leuk.;-)

  2. Fijn te horen dat het bewegen in ieder geval beter gaat … door de osteopaat?
    Tja, en wasjes draaien, daarmee kun je ook lekker actief bezig zijn. Minder leuk, dat dan wel weer😉

    • Ja, ik denk inderdaad dat het komt door de osteopaat, maar al kwam het door een regenworm, ik ben er blij mee.
      De handdoeken zijn in ieder geval alvast schoon.;-)

  3. Géén slimme actie inderdaad, en al hoef je nú niet te wassen ….dat is maar uitstel van executie natuurlijk😉
    Misschien eens in de buurt van je “hutje” eens rondkijken of er niet een ouderwetse wasserette is? Ga je gewoon dáár af en toe heen om een was te laten draaien , in de droger stoppen en met een schone was terug naar je hutje;-)

  4. Misschien kan er ook een wasmachine in het hutje? Dan kun je in het vervolg nóg langer blijven en hoef je ook niet veel mee te nemen. Jersey Boys was vast erg leuk!

  5. daar is geen wasserette in de buurt…. maar je bent hier welkom hoor, met en zonder was natuurlijk😉

    En anders weet ik wel adresjes voor goede 2e-handjes ook.

Geef een reactie

