GENIETEN

.
Daar zitten we dan, vijftig jaar na dato. Nog steeds wordt er volop over gesproken, de moord op JFK. Iedereen heeft een mening, de complottheorieën vliegen je om de oren. Heeft het zin als ik daar ook nog eens over ga schrijven? Nee, dat denk ik niet. Door naar het heden.

We zijn er weer, in ons hutje op de hei en man, wat is het hier toch mooi. En wat werkt het weer toch mee. Gisteren een stralende dag, knisperend fris, maar oh zo lekker. Echtgenoot was al twee dagen bezig met het verwijderen van de gevallen blaadjes op ons grasveld. Totaal zinloos eigenlijk, want de bomen zijn nog lang niet kaal. Maar het houdt hem goed bezig. Ook vandaag is het redelijk goed weer. Iets minder dan gisteren, het is meer waterkoud, maar het is in ieder geval droog. Echtgenoot neemt vandaag een rustige kijkdag. Op het terras voor de erker hebben we een stoel neergezet met daarop een vogelpizza plus een schaal met wat havermout en rozijnen. Die schaal is speciaal voor de merels en de roodborstjes en de pizza is voor alle vogels, maar wordt het meest bezocht door de koolmeesjes, de pimpelmeesjes en de boomklever. Die boomklever hoort eigenlijk aan de boom te kleven om te genieten van de pindakaas en ander lekkers, maar hij is gek met de nieuwe pizzeria in zijn wijk en is inmiddels een zeer gewaardeerde vaste klant. Grote brokken hakt hij eruit en vliegt er dan weer vandoor. Vinkjes scharrelen over de grond, op zoek naar gespilde restjes. Het wachten is nog op de eekhoorntjes en de grote bonte specht. Ik hoef me niet in vreemde bochten te wringen om naar binnen te kijken bij dit nieuwe vogelrestaurant, maar kan gewoon blijven zitten waar ik zit. Ik tik en kijk. Jawel, ik kan zowaar twee dingen tegelijk doen. Echtgenoot zit half onderuit gezakt op de bank te genieten van wat er zich voor het raam afspeelt. Af en toe werpt hij een blik op zijn padje waar een spelletje geduldig wacht tot hij verder gaat. Maar spelletjes moeten het afleggen tegen het buitengebeuren.

Dit is met recht genieten van je pensioen.
.

7 thoughts on “GENIETEN

  1. ik kan maar 1 ding zeggen: Jullie hebben groot gelijk!

    Morgen mag je me er alles in geuren en kleuren over vertellen onder het genot van een heerlijk (hoop ik dan maar, je mag kiezen uit 5 soorten) taart l-)

  2. Dat klinkt wel heel lekker allemaal. echt een vogel paradijs voor de deur in de natuur. wat wil je nog meer!
    Vooral doorgaan met genieten!!

Geef een reactie

