KLEUREN

.

Nee, ik heb het niet over het kleuren van een mandala of iets dergelijks, maar over de kleuren van de muren. Na de storm begin oktober bleken we lekkage te hebben. De verzekering reageerde snel en adequaat, binnen een paar dagen kwam er al iemand langs om de boel op te nemen. Niet alleen de lekkage moest verholpen worden, ook de muur met de natte plekken moest een beurt krijgen. Dat kon pas als alles weer helemaal opgedroogd was. Hallo!!!! Dit is Nederland. Hoe wil je tijdens de herfst met al zijn regenbuien, muren laten drogen? Moeilijk. Dus.

Vorige week kregen we opeens een telefoontje of vandaag de muur gesausd kon worden. Was wat ons betreft geen probleem. Hebben we in ieder geval weer één frisse muur in de kamer tijdens de feestdagen. Niet dat dat lang zal duren, er wordt regelmatig gerookt en gestookt. Maar toch. De schilder is er nu en na het afplakken van randjes is hij druk aan het sauzen. Alleen de kleur, die hij gebruikt, lijkt in niets op de kleur die erop zat. Echtgenoot en schilder zijn nog steeds druk in discussie over welke kleur nou de juiste zou zijn. Ik heb al duidelijk gemaakt dat de kleur waar hij nu mee bezig is, wat mij betreft, ontzettend lelijk is. Dat zie ik verkeerd. Pardon? Echtgenoot is kleurenblind, zoals heel veel mannen. Hij ziet amper verschil. Ja, hij ziet dat de nieuwe kleur een stuk lichter is, maar het vleugje roze (ja, roze) wat er in zou horen, ontbreekt totaal. De schilder is ook een man, het zou me niets verbazen als hij ook een tikkeltje kleurenblind is. Als het helemaal droog is, ziet het er (bijna) net zo uit als de rest van de muren, zegt hij. Nou, echt niet.

Echtgenoot kwam net vragen wat ik van het eerste, reeds half gedroogde deel vind. De schilder doet een duit in het zakje en zegt, dat ik eerlijk moet zeggen hoe ik er over denk.

“Lelijk”, zeg ik luid en duidelijk. Het is namelijk net of er een groenig/grijzige waas over ligt. Jak!

Oké, dat weten ze dus. Eén keer sauzen is sowieso niet genoeg, dus de tweede laag, mag het een tintje anders zijn. Hoop ik. Zoals het er nu uitziet, ben ik bepaald niet blij met mijn frisse muur. Bovendien zie ik overal vlekken. Of ben ik nu echt aan het zeuren? Nee, ik vind van niet, want er zitten echt vlekken. Komt misschien, omdat de schilder er van uit gaat dat er nog een tweede laag opgaat. Geen idee.

Oeps, de bel. De schilder krijgt versterking. Zou dat helpen?

Jaaaa! De tweede schilder gaat de in mijn ogen goeie kleur halen. Joepie!!!

.

5 thoughts on “KLEUREN

  1. mannen zijn soms zo vreeeeeslijk handig maar soms ook……………niet!
    En nee hoor, je zeurt niet, ben je gek? Uiteindelijk is het jouw huis, jij moet er dagelijks tegenaan kijken dus mag/moet het ook worden zoals je het graag wilt!
    kortom….goed van jou dat je je niet laat ondersneeuwen met vlekken ipv sneeuwvlokken😉

  2. Ik heb de deurposten eens groen laten verven door mijn lief omdat dat bij de tandartspraktijk zo leuk stond.Gelukkig heb ik hem over kunnen halen om het weer snel wit te maken…..

  3. Altijd lastig als de schilder vind dat jij het verkeerd ziet…
    En je reactie, LELIJK!, Geweldig. spijkers met koppen denk ik dan. ze weten meteen waar ze aan toe zijn.
    Ik hoop dat alles goed is gekomen.

Geef een reactie

