GEEN KERSTVERHAAL

.

Het plan was om hier nu een kerstverhaal te plaatsen, maar….hoe meer ik er mee bezig was, hoe minder zin ik had om er mee door te gaan. Kerstverhalen hebben namelijk de neiging om mierzoet uit te pakken. En hé, als diabeet is mierzoet niets voor mij. Naarmate ik ouder word (en dat lijkt steeds sneller te gaan) vind ik dat zoete gedoe maar niks. Het lijkt namelijk in niets op de keiharde werkelijkheid van het echte leven. Ik wil onmiddellijk toegeven dat in het echte leven ook vaak mooie dingen gebeuren. Gelukkig wel. En het is natuurlijk geweldig dat daar mooie verhalen over worden geschreven, maar zelf houd ik meer van een beetje actie en spanning. Bij het schrijven bedoel ik dan hè. Echter, dat past dan weer niet zo bij de kerstgedachte. Daarbij draait alles om liefde en aandacht. Dat ga ik deze dagen zeker in praktijk brengen, samen met echtgenoot en kinderen met aanhang. Maar dus niet in een verhaal.

Ter compensatie:

 

Ik wens iedereen heel fijne en warme Kerstdagen en een fantastisch nieuw jaar. In goede gezondheid, want dat is toch wel het prettigst.

.

5 thoughts on “GEEN KERSTVERHAAL

  1. Volgens mij bestaan er ook wel gruwelijke kerstverhalen … maar je hebt gelijk, de kerstgedachte is er één van vrede op aarde en in de mensen een welbehagen😉 Fijne dagen gewenst voor jou en de jouwen!

  2. Gelukkig is een Kerstverhaal geen múst , en bij diabetis moet je inderdaad oppassen met “zoetigheid”! In ieder geval wens ik je gezellige Kerstdagen met al die lief zijn!

  3. Kerst wordt inderdaad steeds minder “zoet” als je ouder wordt.Toch wens ik je nog een mooie laatste kerstdag en een fantastisch uiteinde (van 2013 natuurlijk:)) en een gelukkig,gezond en blogvol 2014…..

  4. Inderdaad, altijd maar dat zoetsappige. Ga maar eens naar buiten, daar is het vaak niet zo pais en vree. Ik hoop dat je mooie kerstdagen heb gehad. ik weet bijna zeker dat je liefde en aandacht zijn overgekomen.

    Geweldige compensatie trouwens!!

Geef een reactie

