ERGERNISSEN

.

Het gebeurt niet vaak, maar zo af en toe kan ik me flink ergeren aan wat ik zie op tv. Moet je niet doen, zeg je dan en natuurlijk heb je gelijk. Maar toch….

Voorbeeld. Het nieuwste product uit de JdM fabriek, Utopia. Vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week worden vijftien mensen gevolgd door tig camera’s. De bedoeling is met niets een nieuwe samenleving opbouwen. Leuk concept, dacht ik, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Nou, niet dus. Het is een zooitje ongeregeld bij elkaar. Er word geroddeld en gekonkeld en ben je niet zo rap van tong, dan kun je het wel schudden daar. Een aantal mensen voelt zich superieur en nee, ik ga hier geen namen noemen, dat is te veel eer voor ze. Wat ik echt irritant vind, is dat van al die uren film die die camera’s opleveren er per dag slechts vijfentwintig minuten worden uitgezonden. Een half uur, zeg je? Echt niet, want er zit ook nog eens vijf minuten reclame tussen. Bovendien is wat uitgezonden wordt niet up to date. Begin vorige week was namelijk al bekend dat één van de kandidaten een sterfgeval in haar familie had. We hebben haar toen al zien huilen en de hele club huilde mee. Gisteravond echter werd pas het moment van de ontvangst van de brief getoond. En het huilen kwam dus opnieuw in beeld. Is er in die week verder niets gebeurd dan, vraag ik me af. Dit is gewoon slechte montage of planning. En toch kijk ik elke dag. Dom hè?

Nog een voorbeeld. Op één van de publieke zenders wordt het programma BzV uitgezonden. Dat programma interesseert me niet en de presentatrice vind ik verschrikkelijk. Dus ik kijk niet, ik hoef er niets over te weten. Waar ik me aan erger is het feit, dat het programma op bijna alle andere (niet publieke) zenders, wordt besproken, op een manier alsof ze het allemaal zelf bedacht hebben. Ik kan dan natuurlijk weg zappen en dat doe ik ook regelmatig, maar vaak zijn er andere items in die programma’s die ik wel wil zien, dus.

Oké, dat zijn dus een paar ergernissen. Vooruit, ik noem er nog één. Het overgrote aanbod aan programma’s laat je denken dat er altijd wel iets van je gading op tv is. Nou, dat is dus beslist niet het geval. En als er per ongeluk wel iets is wat ik graag wil zien, kun je er donder op zeggen, dat er op andere zenders ook programma’s zijn die ik wil zien. Pfff, daar word ik nou zo moe van. Verdeel het gewoon beter, denk ik dan. Maar ja, die planners gaan mij natuurlijk niet eerst bellen om te vragen hoe ik de boel geprogrammeerd wil hebben. Beetje jammer.

.

6 thoughts on “ERGERNISSEN

  1. Dat hele Utopia heb ik van af het aller eerste begin meteen niet gevolgd… En dat gaat ook zo blijven. het zal zeer waarschijnlijk net zo een flop worden als toen het Het Gouden Kooi programma. Een hoop mediageile onbekende Nederlanders die na dit programma weer gaan opduiken in Robinson of domme mokkels in de Jungle.
    Zo, dat wilde ik even kwijt.
    BzV over de grens tegenwoordig. Zijn alle boeren hier reeds voorzien?? Nog een programma wat ik niet begrijp…
    Maar goed vooralsnog is er altijd wel ergens een programma op tv waar ik naar kan/wil kijken.

  2. Het is en blijft natuurlijk t.v. …… en dus illusie bijna niets is echt en bijna alles wordt gemanipuleerd en da’s precies water ook gebeurt in programma’s als Utopia. Mensen manipuleren elkaar en de programmamakers doen dat nog eens extra.

    Het mooie van de t.v. is wel dat je hem uit kunt zetten, alleen mis je dan wel al die meningen van mensen als Nico Dijkshoorn, Matthijs van Nieuwkerk en laten we vooral Mart Smeets niet vergeten. Ik zo het allemaal voor geen goud willen missen😉

  3. ik heb van Utopia nog niets gezien en wat mij betreft blijft dat zo. Voor BzV heb ik ook geen geduld meer. Ik heb de eerste aflevering (op die boerderijen) een beetje vanuit mijn ooghoeken bekeken maar het boeide me niet. Het nieuwe, frisse is er af. Met sommige programma’s moeten ze op tijd stoppen.

  4. AMEN!!!

    En als je me het niet kwalijk neemt wil ik er nog wel eentje aan toevoegen (moeilijk kiezen want ik heb ook een hele rij van die krengen)….
    Staat er e.i.n.d.e.l.i.j.k. weer eens iets moois geprogrammeerd….. wordt het alsnog niet uitgezonden omdat er aan voetbal, darten, wielrennen, schaatsen, of welk ander zogenaamd sportief, ongein dan de voorrang gegeven. Alsof allen die tv kunnen ontvangen ‘sport’-idioten zijn…

  5. Ik volg geen van de programma’s waar jij het over hebt en dus lekker géén ergernis. Het is inderdaad well waar dat er vaak gelijksoortige programma’s tegenover elkaar staan en wanneer ik die allebei wil zien neem ik één van de twee op. Probleem opgelost en geen ergernis. Ik kijk sowieso weinig TV maar Henk kijkt veel meer terwijl ik zoet ben met m’n lappie😉

Geef een reactie

