DEPRESSIE? NEE!

.

Voor zover ik mij kan herinneren heb ik nog nooit een depressie gehad. Gelukkig. Uiteraard wel af en toe een dip(je), maar dat duurde nooit lang. De hele situatie rond mijn broer had de pretentie me toch langzaam in die richting te sturen. Dat was wel het laatste waar ik op zat te wachten. I needed a break.

Woensdag zijn we vertrokken naar ons hutje en hoewel het weer het vandaag volledig heeft af laten weten, voel ik me hier toch een stuk prettiger dan thuis. De druk van moeten helpen om zijn huis leeg te halen is weg. Echtgenoot heeft ook getracht zich in de financiële situatie van broer te verdiepen, maar daar werd hij niet echt vrolijk van. De deurwaarders stonden, bij wijze van spreken, in rijen van drie opgesteld.

Omdat de spullen in het huis van broer niet bepaald schoon waren, is heel veel zonder pardon in vuilniszakken terecht gekomen. Het is echter heel vervelend en verdrietig om vast te moeten stellen, dat bepaalde mensen daar niet blij mee zijn. Die hebben slechts één gedachte: hebben hebben hebben. Als honden op zoek naar eten, struinen ze weer door vuilniszakken om te zien wat de vorige ruimer heeft weggegooid. Ik vind dat geen fijn idee en had dat ook niet verwacht. We werden zelfs gebeld met de vraag waar een kandelaar was gebleven. Toen echtgenoot doorgaf dat die, in overleg met de toen aanwezigen, in een vuilniszak was verdwenen, werd er eens diep gezucht. Kon ze weer alle vuilniszakken (inmiddels zo’n stuk of honderd) doorzoeken. Ik vind het te triest voor woorden.

Ik ben razend blij dat vanavond zoon en schoondochter komen om het weekend als onze eerste logees hier door te brengen. Het gaat een blij en gelukkig weekend worden. Dat heb ik nodig, want de houding van sommige familieleden zou me alsnog in een depressie kunnen storten. Depressies horen thuis in het weerbeeld, hoewel ik er daar eigenlijk ook niet zo blij mee ben.

.

8 thoughts on “DEPRESSIE? NEE!

  1. Daar zit je echt op te wachten na een triest verlies: inhalige aasgieren… Probeer het zo te zien: het zegt meer over hen dan over jullie. Hopelijk kunnen jullie de materiele zake snel afhandelen. Sterkte!

  2. Als er wat te halen valt komt de ware aard vaak naar boven. Jammer dat het zo moet gaan. Trek het je niet te veel aan. En het is op zo een moment altijd fijn om mensen om je heen te hebben die van je houden.

Geef een reactie

