LIEFS EN MEER

.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties bij het overlijden van mijn broer en op de nasleep daarvan. Ik ben niet zo van de termen “liefs” en “lieve groetjes” e.d. maar dit vind ik echt lief en ik ben er heel blij mee. Vandaag zou hij 72 jaar geworden zijn, mijn broer. Hopelijk heeft hij het hierboven een beetje gezellig.

We zijn nog steeds in ons hutje en het afgelopen weekend met zoon en schoondochter is buitengewoon gezellig verlopen. Ondanks de regen. Voor herhaling vatbaar, of, zoals mijn moeder zou zeggen, voornouennoggeris….

Sinds gisteren heb ik nu ook een bureau staan en dat betekent dat al mijn spullen van de tafel zijn verdwenen. Dat oogt toch een stuk minder rommelig. Ik was er dus helemaal klaar voor om een stukje te schrijven. Dat moest zonder problemen lukken, dacht ik. Mijn bureau staat, mijn lapje staat goed gevuld klaar en ik heb er zelfs zin in. En dat is toch ook niet onbelangrijk. Tikken maar dus. Oeps, er ontbreekt een onderdeel, namelijk het internet. Wat we ook proberen, we krijgen geen contact. Beetje jammer weer. Het enige wat lapje roept is: Uw computer heeft geen contact met het internet. Duhhuh, tell me something I don’t know. Maar ja, dat doet ie dan weer niet.

Vanochtend nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar eerst moet het hutje aan kant. Echtgenoot zwaait met de stofzuiger en ik zwaai lekker ouderwets met de stofdoek. Ons hutje is niet zo groot, dus we zijn al snel uitgezwaaid. Lapje aan en, oh, grote verrassing, internet ligt al op me te wachten. Mooi, snel aan de slag nu voor het weer verdwijnt.

Het is droog gelukkig en ons vogelrestaurant loopt beter dan ooit. De vaste bezoekerskring, bestaande uit de kool- en de pimpelmeesjes, de specht en het roodborstje, de merels en de boomkruiper, is uitgebreid met de boomklever en groepjes staartmeesjes. Zelfs de zwarte mees is langs geweest. In de bomen aan de overkant van het pad heb ik al tweemaal een roofvogel gezien en hoewel ik die prachtig vind, hoop ik niet dat die onze klantjes weg jaagt. Ons restaurantje zou zomaar failliet kunnen gaan en dat zou toch wel heel erg jammer zijn.

Echtgenoot en ik zijn beiden geboren en opgegroeid in Amsterdam, maar daar krijg je ons echt niet naar terug. Het buitenleven hier past zo veel beter bij ons. Het is rustgevend en voor ons puur genieten.

Vandaag of morgen, afhankelijk van de beschikbaarheid van internet, ga ik ook weer mijn rondje maken langs jullie blogs. Tot gauw. Dus.

.

6 thoughts on “LIEFS EN MEER

  1. Ach op z’n tijd zijn we allemaál wel vatbaar voor “iets liefs”😉 Zolang het maar oprecht gemeend is komt het wel over!
    Gelukkig dat je internet het weer doet, het is toch een gemis als er hier geen logjes staan. Fijn dat je weer wat beter in je vel zit!

  2. Fijn dat je restaurant zo goed loopt én dat je internetverbinding het (weer) doet😉
    En goed dat jullie zo van het buitenleven genieten. Überhaupt genieten van het leven, dat zouden veel meer ouderen moeten doen🙂

  3. Ik sluit me Rietepietz aan….. ik schrijf dan wel vaker ‘liefs’ onder iets maar dan alleen maar wanneer ik dat ook zo voel…. dus als je het ergens van mij ziet weet je dat het oprecht is (zo goed ken je me onderhand ook wel gelukkig)

    Het bedanken is fijn maar uiteraard niet nodig, het is toch fijn om oprecht medeleven etc te krijgen als je iets naars overkomt. ‘geeft de burger moed’ of niet dan, en daar heb je toch nooit teveel van, toch?

    Fijn dat het jullie zo bevalt en dat de vogels het bij jullie bevalt is volstrekt logisch.

    Ik wens jullie oprecht van harte toe dat jullie nog heel veel tijd samen mogen genieten van al dat moois en dat er nog veel meer moois op jullie pad komt!
    HET ZIJ JULLIE VAN HARTE GEGUND!

    Liefs !!

Geef een reactie

