REGEN/SHOWER/SHAME

Vreemd weer gisteren en vandaag. Je gaat boodschappen doen met prachtig weer en je komt terug terwijl het met bakken uit de lucht komt. De regen. We hebben er inmiddels zoveel van gehad, dat achter ons hutje spontaan een klein meertje is ontstaan en het grasveld is veranderd in een moeras. Het wachten is nu op de vissen, de kikkers en de krokodillen. Dan geloof ik pas echt in het veranderen van het klimaat. De vogels vechten elkaar nog steeds de boom uit, want ze willen allemaal de beste keus uit de pinda’s, het vet en de pindakaas. Hier geldt duidelijk het recht van de sterkste.

Een tijdje geleden hebben we een voederkastje opgehangen voor eekhoorntjes en hoera, er is er in ieder geval één die het heeft ontdekt. We hebben hem nu al driemaal aan het eten gezien. Dat is echt een super leuk gezicht. Het ene moment staar je naar zijn kont, omdat hij naar iets lekkers aan het graaien is, het volgende moment laat hij trots zien wat hij te pakken heeft gekregen en smikkelt het dan lekker op. Het buitenleven is mooi, mensen. Heel mooi.

Vorige week heb ik voor het eerst van mijn leven een babyshower meegemaakt. Ik had er wel eens van gehoord, maar dan speelde zoiets zich altijd af in Amerika, bekend om de vreemdste feesten. Volgens mij wist eigenlijk niemand wat het precies inhield die shower, maar echt erg was dat niet. We hebben een paar gezellige uurtjes gehad en de a.s. moeder, in dit geval mijn schoondochter, is verwend met allerlei kleine cadeautjes. Nu is het wachten op de komst van een gezonde baby.

Gisteravond hebben we naar Silent Witness gekeken op tv. Het viel me op dat er in de laatste paar afleveringen iedere keer bekende lijken vallen. Ik bedoel dus lijken van mensen die bij de pathologen goed bekend zijn. De aflevering van gisteravond deed mij bovendien sterk denken aan een liedje van lang geleden. Over vader een Vader die geen vader is en zo.

.

8 thoughts on “REGEN/SHOWER/SHAME

  1. Met een béétje geluk kun je de eekhoorn een beetje tam maken, dat lukt vaak door het eten steeds iets dichter bij neer te leggen.
    Een baby shower heb ik nog nooit meegemaakt maar het hoort er tegenwoordig een beetje bij.
    Erg leuk liedje ,ik kan het me nog wel herinneren!

  2. Leuk om dat liedje weer eens te horen😀 Vooral het laatste couplet, heerlijk!
    Mijn man en ik keken vroeger ook altijd naar Silent witness. Geen idee waarom we er mee gestopt zijn.
    Lijkt me geweldig om een smikkelende eekhoorn in je tuin te hebben.
    Fijn weekend en liefs,
    kakel

  3. Dat nummer kan ik me nog goed herinneren al was ik nog erg jong, geloof ik, toen het een hit was. Babyshowers zijn nu hier ook heel hip. Maar wat spannend en ontzettend leuk dat je oma wordt. Geniet lekker van het buitenleven, de komende dagen geen showers meer maar warme zon!

  4. Ik vond de aflevering van Silent Witness deze keer weer heftig, je hebt gelijk hoor, ik vind die ‘wijzigingen’ in dit geval wel verbeteringen in die serie.

    Fijn dat je zo genoten hebt van die shower, hopelijk is jouw zalmsalade ook goed in de smaak gevallen?!

    Eekhoorntjes…. leukkkk….. kondig je mijn volgend bezoek tijdig bij ze aan zodat ik ze op de gevoelige plaat kan vastleggen😉

  5. Ach, wat lief die eekhoorntjes zo dicht in de buurt😀
    Een babyshower … nou ja, een mens moet alles hebben meegemaakt in zijn leven, in ieder geval heerlijk dat je oma wordt. En dat liedje, ik krijg het niet meer uit mijn hoofd aááááárgh!

  6. Babyshower?? zonder Baby. is dat niet gewoon een shower?
    Lang niet gehoord dat nummer. Ik zal je vertellen dat ik nu voor het eerst echt naar de text luisterde en hoor waar hij over zingt.. Geweldig!
    Leuk zo een Eekhoorn. Heb nog een foto dat er 1 uit mijn hand eet..

Geef een reactie

