KLEUR

.

Voetbal? Ik heb er weinig mee. Echtgenoot daarentegen vindt het nog steeds een prachtig spelletje. Vandaar dat hier regelmatig gejuicht (zonder dat achterlijke pak, gelukkig) of geschreeuwd wordt. Of er wordt gescholden op de scheidsrechter, die uiteraard partijdig is. En natuurlijk kijk ik dan af en toe met één oog mee, want, hoewel ik er verder niet warm of koud van word, ik heb er wel verstand van. Al zeg ik het zelf. Maar daar gaat het nu eigenlijk niet over. Ik wil het hebben over de schoenen van de voetballers. Heb je ze gezien? Om kleurenblind van te worden! Van lichtgevend roze en oranje tot gifgroen, van streepjes en stippeltjes tot een baby blue en een zacht roze exemplaar. Oh, felgeel heb ik ook nog gezien. Ik vind het geen gezicht. Heb je gisteravond de keeper van Uruguay nog langs zien komen? Volgens mij is die stiekem fan van het Nederlandse team. Hij was namelijk van top tot teen in het oranje gehuld. Alleen zijn hoofd had nog de natuurlijke kleur. Al die stoere kerels in die belachelijke kleurtjes. Hoe kan dat? Wie verzint zoiets? Wat kan er mis zijn met de gewone zwarte kicksen, zoals die vroeger bij ons thuis in de gang slingerden?

Voetbal? Ik heb er weinig mee, maar als ik nu per ongeluk met echtgenoot meekijk, word ik constant afgeleid door de schoenenkleurtjes. Wie draagt welke kleur? Mogen de spelers zelf hun schoenen uitkiezen, of wordt er geloot wie de roze of de gele schoenen aan mag/moet?

Iemand enig idee?

.

 

9 thoughts on “KLEUR

  1. Joh, die lui worden vet gesponsord en die schoenen kosten de voetballers geen drol. Volgens mij boeit het hen ook totaal niet welke kleur ze aan hebben, als het maar een bekend merk is en als ze er maar mee kunnen voetballen. Of het echt kwaliteit is weet ik niet … toen ik Robben zo zag knooien met zijn voetbalschoenen kreeg ik daarover wel twijfels😉

  2. Er lopen er ook met twee verschillende kleuren schoenen…
    Is veelal ook sponsoren waarvoor ze dik betaald krijgen om op hun schoenen te lopen zo dat de jeugd dit ook ziet en wil.. zo werkt dat nou eenmaal.
    Ben het met je eens dat het behoorlijk af kan leiden. ik denk dat het een kwestie van wennen is.

Geef een reactie

