GEARRIVEERD

.

Bij bovenstaande titel denk je al snel aan een lange reis en dat klopt ook wel een beetje. Negen maanden is toch een pittige tijd om onderweg te zijn.

Meestal doen we in de ochtend de boodschappen en ’s middags zet ik dan, als het nodig is, de wasmachine aan. Gisteren ging het anders. Nog voor de koffie draaide de wasmachine al en had ik de vorige was opgevouwen in de kast. Na de lunch deden we de boodschappen. Ik wilde ook een staatslot hebben. Meestal vraag ik om de zelfde eindcijfers. Gisteren niet, ik wilde 79 aan het eind. Het was tenslotte 9 juli. Ik dacht aan mijn kleinkind, dat pas volgende week zondag verwacht werd. Diep van binnen wist ik op de een of andere manier dat hij niet zo lang zou wachten. Hoewel zoonlief niets had laten weten over een aanstaande bevalling. Laatste gesprek ging als de voorgaande gesprekken: Alles gaat goed, N is alleen erg moe.

We legden de boodschappen in de auto en stapten in. Toen ging mijn telefoon. Ik wist het meteen.

“Vertel”, zei ik, “hoe is het gegaan?” Blij vertelde zoon ons de naam van zijn eerste kind, Bjorn. Zonder umlaut. De bevalling was goed verlopen en de baby is helemaal gezond met alles derop en deraan. En hij heeft haar, donker haar. N was heel erg moe, want had de laatste nachten nauwelijks kunnen slapen, maar ze voelde zich on top of the world. Helemaal happy.

Omdat ze in het ziekenhuis was bevallen, kregen we het verzoek om zijn huis een beetje te versieren en voor wat harde broodjes te zorgen. N had behoefte aan een hard broodje met filet americain. Met uitjes. Dat had ze een jaar niet mogen eten dus dat was het eerste wat ze wilde. Natuurlijk regelen wij dat.

Wij waren om vier in zijn huis en hebben een paar leuke slingers opgehangen. Daarna begon het wachten. En dat duurde lang. Vier uur en drie kwartier, om precies te zijn. N was namelijk nogal duizelig en niet meteen in staat om zelf te douchen. Om half acht kregen we het bericht dat dat inmiddels gelukt was, maar nu moesten ze nog even wachten op de papieren. Even.

Om even over achten kregen we gezelschap van de kraamhulp en eindelijk, om kwart voor negen kwamen ze thuis. N wankelde behoorlijk en viel meteen op de bank neer. Ze was totaal uitgeput en zag lijkbleek. Maar oh, wat is ze blij met haar zoon. Ik heb meteen een zeer gewenst broodje voor haar klaar gemaakt en echtgenoot maakte gelijk een serie foto’s. Die plaats ik hier echter niet. Er lopen mij net iets te veel gekken rond, die babyfoto’s voor heel andere doeleinden gebruiken dan waarvoor ze bedoeld zijn.

Na het uitgebreid bewonderen van onze kleinzoon en het eten van beschuit met muisjes, hebben we ze alleen gelaten met de kraamhulp. Om tien uur waren we thuis, mooi op tijd voor de voetbalwedstrijd. “We” liggen er uit, maar wat kan mij dat nou schelen?

Wij zijn de trotse en superblije opa en oma van een prachtig mannetje.

.

8 thoughts on “GEARRIVEERD

  1. Joepieeeeeeeeeeeeeee hieperdepiep hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Dat riep ik gisteren toen Joop zei dat ‘we’ eruit lagen…..

    Ik heb nog net niet de vlag uitgehangen, had ik jouw nieuws toen al geweten was ik er mijn bed voor uitgestapt om het alsnog te doen (mits we er eentje zouden bezitten maar ach een kniesoor….)

    Fantastisch nieuws lieverds, geniet ervan, met hart en ziel en elke seconde voor een heel leven lang!

  2. Kijk dát is prachtig nieuws, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige kleinzoon!
    Wat grappig je “het” eigenlijk aan voelde komen !Logisch dat de moeder helemaal happy is en ik hoop dat ze een goede kraamhulp heeft want dat heeft ze wel nodig zo te horen.

  3. Gefeliciteerd!!!
    9 maanden is best een lange reis maar als ik dit zo lees dan is dat zeker de moeite waard geweest!
    Nogmaals van harte gefeliciteerd en genier er met zijn alle van.

Geef een reactie

