VOORDEEL

.

Wat was (en is het nog steeds) het warm hè? Ik houd van warm, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb het al eens eerder gezegd, 25 graden, dat is mijn favoriete temperatuur. Niet meer en niet minder. We zijn al een week in ons hutje en dat is natuurlijk genieten, maar de afgelopen dagen waren we eigenlijk tot niets in staat. Alleen al zitten en kijken naar mijn lapje liet het zweet in straaltjes langs mijn gezicht lopen. Mijn haar bleef na het douchen en drogen gewoon nat. Ook vandaag is dat nog steeds het geval. Hoewel het vannacht behoorlijk geregend heeft, ook nu regent het nog steeds trouwens, is de temperatuur amper gedaald. Gisteren en eergisteren haalden we hier met gemak de 38 graden. Geen temperatuur om enthousiast iets te ondernemen. Ik heb gelezen. Drie Tess Gerritsen boeken achter elkaar. Meer heb ik er niet, dus nu lees ik weer iets heel anders. Een boek van Julie Parsons. Ik ken haar nog niet en weet ook niet of het wat is, ben er nog maar net in begonnen.

Onze kleinzoon groeit als kool. Zoonlief stuurt gelukkig regelmatig wat foto’s en voor we naar ons hutje vertrokken zijn we eerst nog even langs geweest om hem nogmaals te bewonderen en te knuffelen. Het is zo’n ongelooflijk lief mannetje, volgens mij de liefste baby van de hele wereld. Of zeggen alle nieuwe oma’s dat? Ach, wat maakt het uit, hij is lief en mooi en schattig en nog zo veel meer. De trots van opa en oma.

Zal ik eens iets intiems over de warmte vertellen? De extreme warmte heeft namelijk ook een voordeel. Ik zie nu gewoon een frons verschijnen. Ja echt, voor mij echt wel een prettig voordeel. Weet je, mijn buik is best wel een beetje dik in verhouding tot de rest van mijn lijf. Daar heb ik verder in totaal geen moeite mee, want er hebben vier kinderen in gewoond. Ooit. Nadeel van die dikke buik is dat ondergoed niet altijd netjes op zijn plaats blijft zitten, zodat ik regelmatig loop te hijsen. Dat is geen gezicht natuurlijk, dus meestal weet ik dat een beetje heimelijk te doen. Wat is nu het voordeel van dit warme weer? Alles plakt, dus ook mijn ondergoed. Het blijft netjes zitten waar het hoort. Ideaal!

Het regent nog steeds en alles ziet er weer fris en groen uit. Mag het nu stoppen? Alsjeblieft? We willen zo nog even wat boodschappen doen. Dus. Alvast bedankt.

.

8 thoughts on “VOORDEEL

  1. Niet normaal deze temperatuur…ik krijg het van blogs lezen al warm,stel je voor van een boek.Liever een beetje hijsen dan hoor……

  2. Het was hier vandaag héérlijk, niet meer dan 20 graden ( raar maar waar) en de zon liet verstek gaan. Mooi even alles door laten tochten zodat het nu “maar”23 graden is binnen en dat is beter dan de 28 van zaterdag en de 26 van zondag.
    Klopt hoor dat van die oma’s en opa’s, die krijgen zónder uitzondering altijd de mooiste kleinkinderen, in ons geval zelfs áchterkleinkinderen;-)
    Geniet er maar van want het gaat nog véél sneller dan met je eigen kinderen!

  3. veeeeeeeeeeeeel te heet als ik t mag zeggen, maar ja helaas kan ik t niet veranderen dus ik probeer t maar te accepteren….

    en dat intieme? Daar ben ik nu ook zo blij mee !!

  4. Zo Cornma, eindelijk ben ik hier es weer, het is dan wel niet zo warm meer, maar ik hijs nu ook nog steeds mijn broek omhoog want er is momenteel veel gaande waar mijn broek van afzakt! Tes Gerritsen, ik heb haar boeken tijdens mijn vakanties op Kreta verslonden! Melody heeft er nu een paar van mij, ik heb er ook nog wat in de kast staan. Ze zijn voor jou als je ze wil!

Geef een reactie

