UITSLAG EN LEUK

.

Allereerst de uitslag van de autopsie. Sheelah is overleden aan een acute zware longontsteking, waarschijnlijk veroorzaakt door een agressieve bacterie. Hier kan ik dus helemaal niets mee, want die longontsteking was al bekend en waar zou opeens die agressieve bacterie vandaan zijn gekomen? Het enige wat voor mij duidelijk is, is dat ze dood is en dat ik vind dat de dierenarts min of meer gefaald heeft bij haar eerste en tevens laatste onderzoek. Ik wil er echter niet langer over nadenken. Een klacht indienen tegen de dierenarts brengt Sheelah niet terug, het zou alleen maar meer frustraties opleveren.

We zijn nog steeds in ons hutje dat meer en meer op een echt thuis gaat lijken. Ik heb hier nu ook een wasmachine, dus de vuile was kan gewoon hier weggewerkt worden. Toch gaan we a.s. woensdag naar huis. Echtgenoot gaat ’s avonds met een van de zonen naar voetbal. Donderdag komt schoondochter met Bjorn langs en vrijdagavond mogen wij oppassen. Genoeg redenen om een paar dagen naar huis te gaan, dacht ik zo. Het oppassen is wel een klein beetje eng, we zijn al zo lang uit de kleine kinderen, dat het toch wel even vreemd zal zijn. Maar we verheugen ons er zeer op. Stiekem hoop ik dat hij niet de hele avond ligt te slapen, maar gewoon lekker een beetje aan het spoken gaat. Een mooie reden om hem op te pakken en heerlijk te wiegen en een liedje voor hem te zingen. Hoewel…met mijn stem is dat misschien niet zo leuk voor hem. Maar ik kan natuurlijk al wel verhaaltjes verzinnen en vertellen. Daar is mijn stem uitermate geschikt voor.

Zondag willen we dan weer terug naar ons hutje. Eerlijk gezegd, had ik van tevoren eigenlijk niet gedacht dat het ons zo goed zou bevallen, dat we meer hier zijn dan thuis. Het leven hier is echter zo relaxed, we maken ons nergens druk om. Klusjes worden fluitend gedaan en verder is het alleen maar genieten. Wat wil een mens nog meer?

.

6 thoughts on “UITSLAG EN LEUK

  1. Inderdaad maar afsluiten dat hoofdstuk dierenarts, je schiet er, zoals je zegt , niets mee op en ook dierenartsen zijn mensen …en die kúnnen fouten maken.
    Wat leuk dat je hutje zo goed bevalt, maar natuurlijk trekt ook je kleinzoon.
    Dat oppassen komt wel goed hoor, net als vroeger bij je eigen kinderen toen je helemáál nog geen ervaring had, je groeit gewoon weer met het kleintje mee!

  2. Je weet je verstand de voorrang te geven boven je hart… en dat is soms goed, soms niet. In dit geval dus wel!

    Je hutje…. is een prachtig plekkie, hoef er geen moeite voor te doen om te weten dat van jouw woorden daarover geen enkele gelogen is😉

  3. Het ergst van de mis-diagnose van de dierenarts is dat het niet overgedaan kan worden. Vreselijk voor Sheelah en afschuwelijk voor de baasjes aan de zijlaan. Een verstandige beslissing om geen verhaal te halen: het levert alleen maar frustratie op.

    Jullie hutje is al meer thuis dan thuis😉 Beter kan een mens het toch niet treffen?
    En met dat oppassen komt het wel goed. Waar liefde is…
    Fijne dagen!
    groetjes Kakel

  4. Tja, het is en blijft een sneu verhaal.
    Nog even en je gaat helemaal niet meer terug naar je oude thuis… Oppassen op de jongste aanwinst in de familie, dat is best wel spannend ja… Veel plezier!

  5. Een dikke knuffel voor jou en meneer Cornma voor het verdriet wat jullie hebben over het verlies van jullie prachtige mooie rooie hondje. Herkenbaar vind ik dat je stem geschikter is voor verhaaltjes vertellen, Kyano (onze aangenomen kleinzoon) vindt mijn liedjes ook niet zo rustgevend🙂. k zei het toch….zo’n plekje voor de ontspanning is super!

Geef een reactie

