TRAPPEN

.

Help! Het is alweer herfst. Kan iemand de tijd even stop zetten? Hij vliegt namelijk voorbij. Nu we regelmatig huis verruilen voor hutje, of hutje voor huis, ’t is maar hoe je het bekijkt, lijkt de tijd nog veel sneller te gaan. Voor je het weet, ben je oud. Wanneer is dat eigenlijk, oud? Volgens mijn denkwijze ben ik nog hartstikke jong, maar mijn lijf doet flinke pogingen om dat tegen te spreken. Maar ik ben aan de winnende hand, want het lopen gaat steeds beter. Ik moet alleen geen onbekende trappen op of af lopen, want dan gaat het razendsnel fout.

Gisteren waren we in het gemeentehuis van Heiloo voor het huwelijk van een nichtje. Er was een levensgrote trap richting de trouwzaal en ik zag de bui al hangen, iedereen boven en ik in mijn eentje beneden. Die trap is er nog steeds natuurlijk, want slopen is geen hobby van me, maar gelukkig was/is er ook een lift, de held van de dag. Vrijdag gingen we naar Almere. Om vanuit de parkeergarage in de winkel te komen waar we moesten zijn, moet je een enorme trap op. Ik heb geen lift gezien. Mijn heup gaf het halverwege al op. Stapje voor stapje, met af en toe een pauze, kwamen we waar we moesten wezen. Ik was kapot. Na onze aankoop, moesten we natuurlijk ook weer terug. Een trap oplopen is al lastig genoeg, maar diezelfde trap weer af is een regelrechte ramp. Heb ik dus ook niet gedaan. Ik ben heel langzaam (niet om echtgenoot de tijd te geven, maar omdat ik gewoon niet sneller kon) naar een plek gelopen waar je met de auto langskomt als je de garage verlaat. Daar heb ik slechts twee minuten, met een heerlijk nog best warm zonnetje op mijn gezicht, hoeven wachten. Toen kon ik instappen en eindelijk zitten. Pfffft, wat een doffe ellende. Trappen zouden verboden moeten worden. Vervelende, niet meewerkende heupen ook.

6 thoughts on “TRAPPEN

  1. Sinds mijn moeder aan haar heup geopereerd is, begrijp ik hoeveel ellende trappen kunnen veroorzaken… Ik pleit voor trappen in warenhuizen en alle openbare gebouwen!
    Liefs Kakel

  2. Goed om te horen dat het gewone lopen steeds beter gaat! dat gaat in ieder geval de goede kant op. Ik weet wat je bedoeld met je nog steeds jong voelen/gedragen. ik gedraag me al 23 jaar alsof ik 22 ben en zo voel ik me heel vaak ook… (behalve als ik wakker word smorgens…) De roltrap is dan best wel een goede uitvinding. Jammer dat je die nog zo weinig tegen komt. Ik hoop dat trap lopen op den duur ook beter zal gaan.

  3. Ik vermijd ze ook zoveel mogelijk anders heb ik gelijk weer last van mijn artrose/twee scheuren in de meniscus knieën…

  4. Gewoon informeren of er een lift is, vaak zijn ze tamemlijk “onzichtbaar” ! Sinds ik met Marion in de rolstoel wandel weet ik ineens overal liften te vinden. Maar fijn dat het lopen weer veel beter gaat en tja…. praat me maar even niét over ouder worden, ik voel me 90 vandaag.

Geef een reactie

