EEN BEETJE VAN DIT EN EEN BEETJE VAN DAT

.
Eerst even een kleine update. Het lijkt er op dat de mens toch een tikkie slimmer is dan de muis, want sinds twee weken geleden het gaas is aangebracht, hebben we geen sporen van muizen meer gevonden. Tenzij er muizen bestaan die keurig hun keuteltjes achter zich opruimen en geen voetsporen nalaten, is de serre nu muisvrij. Hoera voor de mens.

Wat boffen we toch met het weer de laatste week, elke dag een zonnetje, af en toe lichtelijk afgeschermd door een verdwaalde wolk en ’s nachts een buitje voor het stof. Daar kan ik heel goed mee leven. Hoewel ik er geen probleem mee zou hebben om op deze manier de winter door te komen, lijkt het me voor de natuur toch ook wel handig als we weer eens een echte winter krijgen. Sneeuw is niet noodzakelijk, al zou ik de omgeving van ons hutje graag eens bedekt zien met een mooi pak hagelwitte vlokken. Daarna mag de sneeuw weer verdwijnen, zonder rommel achter te laten. Een goede vorstperiode daarentegen lijkt me wel wat, zeker als daar dan ook de zon bij komt kijken. Dan wordt het extra genieten van een beker hete chocolademelk na het halen van een frisse neus. Na een serieus koude periode kan ik me weer verheugen op de lente met al het moois dat die te bieden heeft. Nog vijf en een halve week wachten op de kortste dag en dan mogen we de dagen wederom zien lengen.

Van de week heb ik een poging gedaan om een stukje te fietsen. Veel meer dan een poging is het niet geworden, helaas. De bewegingen die nodig zijn om je fiets vooruit te krijgen, lijken erg op traplopen, maar dan met iets meer kracht, been omhoog en been omlaag. Daar had ik van tevoren niet bij stil gestaan, maar mijn heup liet me dat razendsnel weten. Eerst dacht ik nog: daar moet je even doorheen, Neel, maar al snel realiseerde ik me, dat dat toch niet heel verstandig was. Binnen twintig minuten waren we weer terug en ik was kapot. De hele middag is mijn heup aan het zeuren gebleven. Beetje jammer.

Komende zaterdag gaan we iets leuks doen, namelijk op verjaarsvisite bij een medeblogster. Is maar een klein stuk hier vandaan en ik heb er nu al zin in. Echtgenoot gaat gezellig mee, hij kent haar inmiddels ook goed en bovendien kan hij goed overweg met haar echtgenoot, dus hij zal zich ook prima vermaken.
Tot zover dit allegaartje.
.

5 thoughts on “EEN BEETJE VAN DIT EN EEN BEETJE VAN DAT

  1. Alles met mate en dan komt het helemaal goed…..
    Met uitzondering van zaterdag uit, dan mogen jullie je volledig uitleven *grijns*
    We kijken er al naar uit en verheugen ons een heerlijk begin van het weekend.

  2. Een echte winter, dat lijkt mij ook wel wat! veel sneeuw, ijs en nachtvorst tot 15/20 graden onder nul!!! laat maar komen.
    Jammer dat het fietsen niet wilde lukken, werkte de trap ondersteuning niet?
    Veel plezier op de verjaardag.

  3. Gefeliciteerd met het overwinnen van dat tuig;-)
    Kom maar op met een stevige winter, van mij mág het!
    Veel plezier bij je medeblogger, dat wordt vást een gezellig boel!

  4. Zou een elektrische fiets de oplossing voor je zijn. Alhoewel: het blijft dezelfde beweging die je moet maken. Als je lijf zegt van: niet doen, kun je daar beter maar naar luisteren.
    Dus jij gaat naar een blogster? Ik weet nu al dat dat hartstikke gezellig wordt. Veel plezier en doe haar de groeten van me🙂
    groetjes Kakel

Geef een reactie

