KLEUREN

.

Als ik me niet vergis, heb ik het al eerder gehad over kleuren voor volwassenen. Meestal gaat het dan om mandala’s of allerlei ingewikkelde en vooral drukke patronen. Patronen om helemaal iebelig van te worden. Een paar weken geleden moesten wij in Almere zijn en omdat we wat tijd over hadden, liepen we een beetje rond. Opeens stonden we voor een winkel waar van alles op creatief gebied te koop is. Natuurlijk wilden we naar binnen. Als ik zeg “van alles”, bedoel ik ook echt van alles. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is daar te vinden. Van bouwpakketten tot borduursetjes, van schilderdoeken tot kraaltjes, ze hebben vrijwel alles. En als ze het niet hebben, willen ze het ook nog voor je bestellen. In die winkel ontdekte ik dus kleurboeken voor volwassenen die totaal anders zijn dan de mandalaboeken. Ik werd er heel hebberig van. Ik heb twee verschillende boeken gekocht, één voor thuis en één voor in ons hutje, want om nou elke keer alles heen en weer te slepen is ook zo wat. De te kleuren platen zijn afbeeldingen van schilderijen. Thuis heb ik het boek met Inuit Art. Eigenlijk heel simpele afbeeldingen, maar erg mooi.
Nu ben ik in het rijke bezit van nog twee zussen die ook heel graag met kleuren bezig zijn. Gisteren zou één van mijn zussen op bezoek komen, dus besloot ik als verrassing voor haar ook het Inuit boek te kopen. Voor mijn andere zus heb ik weer een heel ander boek gekocht met iets ingewikkelder afbeeldingen. Zij is dan ook een stuk jonger en kan dat makkelijk aan. Ik weet alleen nog niet wanneer ik in de gelegenheid ben om het haar te geven, maar dat is niet erg, het ligt niet in de weg. Mijn moeder zou zeggen: Het loopt niet weg en het eet geen brood, dus…

Mijn zus was zeer aangenaam verrast toen ze het cadeautje kreeg. Meestal als we naar haar toegaan of als zij hier komt, geef ik haar een pakje kaasvlinders van onze banketbakker. Daar is ze dol op, maar sinds ze lactose-intolerant is, mag ze dat niet meer hebben. Dit boek was dus een leuk alternatief. Ik hoop dat ze met heel veel plezier aan het kleuren gaat.

Voor mezelf heb ik trouwens ook nog een kleurboek gekocht met afbeeldingen van mode ontwerpen uit 1912 en 1913. Superleuk. Wat ik vooral leuk vind is, dat aan de binnenzijde van de kaft alle originele afbeeldingen in kleur zijn te zien. Je kunt dus exact die kleuren gebruiken, maar je kunt ook de kleuren geheel naar je eigen idee invullen. Kortom, laat de kou maar komen. Mijn zussen en ik hoeven ons binnen niet te vervelen.
.

10 thoughts on “KLEUREN

  1. Ik ben die kleurboeken ook al hier en daar tegengekomen, leuk hobby voor sommige mensen, niet voor mij denk ik. Ik heb nog een kleurtrauma van de kleuterschool. Ik bak er niks van en vind het verschrikkelijk😉
    Maar jij gaat er vast heel veel plezier aan beleven!

  2. Iebelig, mooi woord.
    Kleurboeken voor volwassenen daar had ik nog niet eerder van gehoord. Dat is zonder twijfel aan mij niet besteed. Ik ben niet zo van het kleuren en volgens mij ook nooit geweest.

Geef een reactie

