NAMEN

.

Na een nacht van woelen en draaien en zuchten en af en toe een beetje slapen, kwam ik vanochtend behoorlijk duf uit mijn bed. Gauw een pot koffie gezet, want dat had ik wel nodig, er was nog een lange dag te gaan. Een heerlijk ontbijt, met croissants en een zacht gekookt eitje en een beker melk, hielp me verder op weg om wakker te worden. Daarna op mijn gemak douchen en aankleden. Een paar spelletjes spelen en ships, echt wakker was ik nog niet, want ik verloor achter elkaar. Nog maar een keer koffie dus. Na zoveel drinken is het logisch dat je wat vocht kwijt moet. Toen ik terug kwam van het toilet, vertelde echtgenoot dat er een berichtje was op mijn telefoon. Nieuwsgierig naar wie mij halverwege de zondag een berichtje zou sturen, checkte ik meteen. Hé, wat leuk, onze meest actieve medeblogster vroeg of ze mijn adres mocht. Natuurlijk mocht ze dat. Twee minuten later kwam er een dankberichtje en de vraag: “Enne wat is jullie achternaam eigenlijk?” Hier moest ik natuurlijk hartelijk om lachen, want we kennen elkaar al jaren. We gebruiken echter nooit achternamen. Blognamen kennen we allemaal natuurlijk, maar zelden kom je iemands achternaam ergens tegen. Ik gaf hem dus meteen even door. En sloeg aan het denken. Wat valt er te vinden als je mijn naam googled? Meteen maar even geprobeerd. Het antwoord is: niet veel. Er is iemand met de zelfde naam te vinden op FB. Dat ben ik dus niet. Ik zag echter één ding, al bijna geheel vergeten, waarvan ik dacht: oeps, bestaat dat nog? Ik ben het nog niet met mezelf eens of ik wil vertellen wat het is. Het is namelijk al van ruim achttien jaar geleden. Het klopt dus dat iets, wanneer het eenmaal op het www terecht komt, daar voor eeuwig blijft staan. Ik heb alleen nooit geweten dat het in dat wereldwijde web stond…eh staat. Ergens vond ik het wel grappig, maar aan de andere kant, wil ik dat de hele wereld dat weet? Nu kan ik jullie bijna horen denken: vertel, vertel. Maar daar ga ik echter nog even een nachtje over slapen. Of twee…of drie…

.

6 thoughts on “NAMEN

  1. Op facebook werken veel mensen inderdaad gewoon onder de eigen naam, ik moet daar niets van hebben en probeer altijd te vermijden dat ik er data op zet die te koppelen of te herleiden zijn.
    Volgens mij is er over mij vrijwel niets te vinden onder m’n echte naam , dat is wel anders onder m’n lognaam, 26.500 hits ,ik moet er niét aan denken dat het om m’n eigen naam zou gaan!😉

  2. Ik sluit me maar bij Marja aan….. het boeit me echt niet (meer).
    Ooit….. ‘eeuwen’ geleden moest ik naar de politie om van een stalker af te komen. Eentje uit het ‘oude’ web-log-gebeuren die het niet eens was met het keuringsrapport dat ik OP ZIJN VERZOEK geschreven had over zijn log.
    Een 2e bezoek aan het politiebureau naar aanleiding van migratie-ellende bevestigde het gevoel dat ik na die 1e keer al had : ‘Men doet maar. Als iemand mij echt vinden wil lukt dat toch wel, en zie ik dan wel wat ik ermee doe/laat. Komt tijd, komt raad’.

    Maar…… wel even leuk dat er ondanks alles op deze dag dan toch nog iemand een schaterlach aan jou kon ontlokken😉

  3. Ik houd mijn privacy angstvallig in de gaten. Geen FB en nergens een foto van mezelf en/of een achternaam. Het bevalt me uitstekend! Dus je kunt je beter drie keer bedenken😉
    Liefs Kakel

  4. Ikzelf ben niet zo heel moeilijk met mijn gegevens op FB. Wat wel een voordeel is van FB is dat je meer contact heb met familie en vrienden die niet echt in de buurt wonen. zo blijf je toch een beetje op de hoogte. En waar vind je nu nog een zak patat voor een kwartje, nergens toch.

  5. Ach,als er iets over je op het web staat kan het maar beter uit een betrouwbare bron komen….jezelf.🙂 Nou vertel………………

Geef een reactie

