SINT

.

Hij is weer weg, de Sint. En ik heb hem helemaal niet gezien dit jaar. Ja, een stukje op tv, maar niet in het echt. Beetje jammer vind ik dat wel. Andere jaren zag ik hem nog wel eens in de straat of in het dorp, maar dit jaar niets, nergens. Gelukkig vraagt mijn zus elk jaar of ik voor haar “slachtoffer” een mooi gedicht in elkaar kan draaien, dus heb ik via via nog een klein beetje het Sint-gevoel gehad dit jaar. Maar that’s it. Hopelijk willen zoon en schoondochter volgend jaar, als Bjorn anderhalf is, aandacht schenken aan de goedheiligman en zijn zwarte hulpjes, anders zie ik het somber in voor de toekomst. Met Kerst cadeautjes geven vind ik gewoon nep. Het hoort niet. Kerst is een feest van samen zijn en genieten van elkaar. Sint is voor de cadeautjes, al dan niet voorzien van een passend gedichtje. Zelf ben ik groot voorstander van gedichten, surprises maken is wat minder aan mij besteed. We zullen zien, ik heb nog een heel jaar om zoon en schoondochter richting Sint te duwen, weg van die akelige namaak kerstman.

Ik heb besloten niet te vertellen wat ik over me zelf tegenkwam tijdens het googlen. Niet dat het iets is om me voor te schamen of zo, maar ik vind het gewoon niet nodig. Slechts een klein tipje van de sluier wil ik oplichten: Ik heb in een tv programma gespeeld. In meerdere eigenlijk, maar daar heb ik verder niets over gevonden. Dus, hier laat ik het bij.

.

6 thoughts on “SINT

  1. O wat jámmer dat Sint niet in de buurt kwam maar ik ga met je mee hopen dat het volgens jaar goed komt. Anderhalf is nog wel héél jong , Levi wordt deze maand 2 en snapt natuurlijk nog óók helemaal wat de bedoeling maar hij heeft genóten van de intocht en alle muziek eromheen….en wij natuurlijk van hém.
    In totaal heb ik rond 15 gedichten gemaakt, deels voor anderen die er zelf net zo uitkomen maar het blijft genieten om te doen.

  2. Weet je, ik ben hartstikke blij dat de Sint weer naar huis is. Door al dat gedoe rondom Zwarte Piet heb ik het gevoel alsof Sinterklaas máánden hier is geweest. Maar…van elke vorm van cadeautjes ben ik een groot voorstander🙂
    Jammer dat je niet vertelt over welk programma het gaat, maar ik geef je groot gelijk!
    Liefs Kakel

  3. Ik zou gewoon een sintfeest bij mij thuis organiseren, met bezoek van sint en pieten en de hele rataplan….. en dan nodig je de hele bubs uit….

    (ik kan je aan de perfecte sint en pieten helpen … denk er maar over na, je weet me te vinden indien..)

  4. Sinterklaas is zeker leuk om te vieren, ben ik ook voorstander van. Lief van Melody dat ze het bij haar thuis wil vieren maar ik denk niet dat dat praktisch is voor jezelf en de kinderen/kleinkinderen.
    Je maakt me wel nieuwsgierig hoor met je tv programma. toch niet in Goede tijden Slechte tijden hoop ik?

  5. Kerst is nep hahha….die hele Sint is nep! Van mij mogen ze de Sint afschaffen.Kinderen die bergen speelgoed krijgen en kinderen die niks krijgen omdat het hier in Nederland zo lekker verdeeld is allemaal….

Geef een reactie

