ALLEGAARTJE

.
Hebben jullie wel eens naar de Voice of Holland gekeken? Ik wel, want in principe vind ik het een geweldig programma. Dit jaar echter, meer nog dan voorgaande jaren, heb ik me wild geërgerd aan het feit dat steeds weer de verkeerde mensen eruit gestuurd werden. In mijn ogen dan hè. Het publiek en ook de coaches dachten daar duidelijk anders over. En dat mag. Het betekende wel dat ik dit jaar totaal geen behoefte had om naar de finale te kijken. Al weken was duidelijk wie die finale zou winnen en vanochtend zag ik dat dat ook gebeurd was. Terecht trouwens, want die drie meiden zingen echt fantastisch mooi en zuiver. Maar betere kandidaten dan de tegenstanders van de winnaar(s) hadden misschien iets meer kans gehad. Hoewel, ik zei het al, de meisjes hebben terecht gewonnen. Zo’n ongelooflijk hard schreeuwende juffrouw (kandidaat van Trijntje, maar ja Trijntje is dan ook gek op schreeuwen, doet ze zelf ook graag) had van tevoren kunnen weten, dat ze geen schijn van kans had. En de twee heren die nog meededen…nee, wacht Neel, hou verder je mond, want je bent uiterst negatief bezig momenteel. Oké oké, ik zeg al niks meer.

Gisteravond wel een stuk Boulevard gezien en daar kwamen de 3 J’s langs. De heren hadden een kerstalbum gemaakt en daar kregen ze meteen maar een gouden plaat voor. Nou ben ik geen fan van al het “muzikale” geweld uit Volendam. Het klinkt bijna allemaal hetzelfde. Vind ik. Geneer je niet en wees het gerust oneens met me. Nick en Simon leerde ik pas kennen als juryleden bij the Voice en daar vond ik ze leuk. Hun muziek kende ik niet en wat ik daarna van ze gehoord heb, kon me niet boeien. Ook Jan S zingt eeuwig op dezelfde manier. Niet interessant dus. Maar toen waren daar gisteren opeens de 3 J’s en zij zongen een stukje van een kerstliedje. Echt, mijn kin zakte bijna tot op mijn knieën. De beste muziek ooit uit Volendam!!

Mijn kerstverhaal vordert maar langzaam, want ik word er om de haverklap bij gestoord. Maar ik wil het nog steeds afmaken, het verhaal van vorig jaar. Ondertussen ben ik ook alweer met een nieuw verhaal bezig. Ja, ik weet het, dat is niet echt handig, maar het kwam gewoon opeens, alleen lijkt dat verhaal erg lang te worden en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Wel leuk natuurlijk. Ik zie wel hoe het verder loopt.

Tenslotte: morgen is het de kortste dag van het jaar. Het wordt weer tijd voor langere dagen met meer licht, hogere temperaturen en een beetje droger zou ook wel fijn zijn.

.

PS Vanochtend zei mijn lapje dat ik zes nieuwe e-mailberichten had. Er kwamen er echter maar vijf door. Het is niet de eerste keer, dat zoiets gebeurt. Iemand enig idee hoe dat kan en wat ik moet doen om ook dat zesde bericht te krijgen?

.

4 thoughts on “ALLEGAARTJE

  1. De volendammers hebben allemaal wel een liedje dat ik bijzonder vind maar aan de andere kant ben ik het ook wel met je eens…. jammer is dat wel, want individueel kunnen ze het allemaal prima.

    Die vleeskeuringen kijk ik nooit na, behalve dan wanneer j thuis is, dan kijk ik (noodgdwongen met mijn oren) mee omdat hij het wel wil zien. Ik vermaak me dan wel op pc-tab-foon met dit of dat.

    Je kerstverhaal….. ik zou ze gewoon beiden afmaken en dan bundelen en uitbrengen in de zomer zodat velen het volgende kerst als kadootje onder hun boom kunnen (laten) leggen😉

    Mail… hangt van de provider af….. ik weet niet of je het collectief ontvangt in een mail waarin meerdere adressen gekoppeld zijn maar in dat geval probeer dan even in te loggen bij de providers zelf …via de hoofdweg direct naar je mailbox. Daar staan ze altijd minimaal 30 dagen in voor het systeem ze verwijdert… toi toi toi

    xxx

  2. De Volendammers kunnen me gestolen worden, ongeacht om welk “zangtalent” het gaat. Wij kijken nooit naar de Voice of Holland. Tijdens het zappen zijn we het weleens tegengekomen, maar we waren er niet van onder de indruk. Meestal zetten we de tv na het journaal uit. Tenzij er een goeie speelfilm komt…
    Liefs Kakel

  3. Ik volg weinig talentenjachten, alleen de eerste paar afleveringen van Hollands ’s got talent omdat daar soms grappige dingen tussen zitten die sowieso niet geschikt zijn om “groot te worden” . Dit keer wel Maestro gevolgd , niet omdat het me interesseert wie er zal winnen maar om de prachtige muziek die er regelmatig in zat en de humorvolle jury die samen met sommige kandidaten er een leuk programma van maakten. De Volendamse hoek is ook niet de mijne dus ik kan jouw verhaal wel volgen;-)

Geef een reactie

