GEEN STUKJE

.

Zal ik wel of zal ik niet? Gisteren dacht ik nog: morgen ga ik een stukje schrijven. Maar vandaag word ik omringd door harde tot zeer harde geluiden en is het lastig concentreren. De klusjesman is er en hij is bezig een deel van de badkamer te slopen. Zelf had ik bedacht dat dat heel simpel zou zijn, een tikje hier en een tikje daar en klaar is kees. Maar dat valt tegen. Het slopen gaat gepaard met een hoop getimmer en gedreun. Dan staat hier beneden ook nog de wasmachine aan. Een wasmachine die duidelijk laat horen waar ie mee bezig is. Deze wordt dan weer gevolgd door de droger, die ook niet bepaald zachtzinnig te werk gaat. Maar dat is voor een deel mijn eigen schuld, want in de droger heb ik twee egeltjes. Nee, geen echte egeltjes natuurlijk, daar zou mijn was niet echt droger of schoner van worden, denk ik. Het zijn twee witte egeltjes van een soort kunststof, die er voor moeten zorgen dat mijn was sneller droogt en zachter uit de droger komt. Zegt men. Ooit eens gekocht in een dierentuin, welke weet ik niet meer. In het begin vond ik inderdaad dat het werkte, maar tegenwoordig denk ik dat het niet echt zo is. Dat kan natuurlijk komen doordat ik ze al zo lang gebruik. Ik ben gewend aan hoe mijn handdoeken nu uit de droger komen. Ik zou wel weer eens zonder egeltjes kunnen drogen, maar ach, ze vinden het volgens mij niet erg om constant tegen die trommel aan gegooid te worden en zeeziek worden ze er ook niet van. Ik heb tenminste nog nooit vuile vlekken op mijn handdoeken gehad. Het maakt alleen een hoop herrie. Nu gaat de klusjesman, na een lunchpauze, waarin hij niet heeft geluncht, maar slechts een kopje thee heeft gedronken, weer aan de slag. Dus kom ik vandaag niet toe aan een diepgaand stuk schrijven. Iets wat u van mij natuurlijk wel gewend bent. Ahum ahum.

Ik beperk me dus slechts tot de mededeling dat ik vandaag geen stukje schrijf.

.

8 thoughts on “GEEN STUKJE

  1. Cornma, jouw manier van schrijven, pff, ik krijg weer de kriebels, ik begin en ik verwijder het weer, bleh! Nah, misschien morgen een nieuw begin in “mijn gedachten” en..anders maar niet :p
    Mijn droogtrommelmachineding, ik gebruik het nooit meer! Scheelt ik weet niet hoeveel energiekosten want ik moet de jaarafrekening nog krijgen!

  2. Wij gebruiken al heel lang geen droger meer. Energievreters zijn het.
    Je zou de klusjesman toch wel iets meer te eten mogen geven dan alleen een kopje thee.

  3. hmmmm geen stukje……. wat heb ik dan zojuist gelezen?😉

    oh enne…..zachte was, die lekker ruikt uit een droger?
    Gewoon met de was een scheutje azijn meedoen….

    { knuffel } voor jullie beiden

  4. Toch een stukje. Ik heb ook ooit zo’n stukje geschreven met de mededeling dat ik geen stukje kon schrijven. Juist omdat ik geen idee had was het een van mijn leukste (vond ik)

  5. Dolend over het internet, dwalend van blog tot blog kom ik hier even langs.
    Zal ik morgen terugkomen, misschien dat je dan wel een nieuw stukje kunt schrijven?

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

