MOOIE MANNEKES

.

Er zijn wel eens van die periodes dat het allemaal even niet zo lekker loopt. Dingen die door je hoofd blijven spoken. Iets wat je hebt gezegd, of iets wat tegen je wordt gezegd. Soms valt het gewoon verkeerd. Of wordt het verkeerd begrepen. Dat is eigenlijk nog het ergst, want een uitleg wordt dan niet geaccepteerd of met wantrouwen bekeken. Dat is ontzettend jammer.

Vanochtend las ik iets in het blad Vrouw, “Acht brutale vragen”. Deze keer gesteld aan Fred van Leer. Fred is stylist en komt binnenkort op tv met zijn programma Shopping Queens. Eén van die vragen was: “Hoe vals ben jij?”. Het antwoord was duidelijk. Fred zei: “Ik ben niet vals, wel scherp. En ik ben altijd eerlijk”. Hij zei natuurlijk nog veel meer, maar dit trok mijn aandacht. Dat ben ik zelf namelijk ook. Te eerlijk, wordt me wel eens verweten. Maar is dat mogelijk? Kan iemand te eerlijk zijn? Kijk, ik denk misschien niet altijd eerst goed na voor ik iets zeg, dan floept het eruit voor ik er erg in heb. Maar ik zal nooit bewust iets zeggen, wat een ander kan kwetsen. Ik zeg wel wat ik denk. Ik ben er inmiddels wel achter, dat lang niet iedereen dat op prijst stelt. Jammer, maar daar kan ik weinig aan doen. Ik ben nou eenmaal niet goed in huichelen of hielen likken. What you see is what you get, take it or leave it. Om het maar eens in goed Engels te zeggen.

Iets totaal anders dan.

Onze kleinzoon gaat als een speer. We hebben hem al een paar keer een dagje bij ons gehad en dat is ontzettend leuk. En vermoeiend. Opa is zijn favoriete speelkameraad en als het tijd wordt voor een middagslaapje doet hij dat het liefst bij opa op zijn buik, veilig met twee sterke armen om hem heen. Dat is puur genieten. Niet alleen voor opa, maar zeker ook voor mij. Ik kan daar uren naar blijven kijken. Helaas duren die slaapjes geen uren, maar de drie kwartier maakt hij zonder moeite vol. Het is zo’n mooi manneke. Twee mooie mannekes eigenlijk, al is opa ietsje groter.

.

7 thoughts on “MOOIE MANNEKES

  1. Er is niets mis met eerlijkheid, maar soms kan een kleine nuance wel het verschil maken tussen de ene of de andere reactie.
    En wat mooi: jouw grote en jouw kleine man.

  2. Het overkwam me vroeger vaker dan tegenwoordig dat ik m’n mening zonder nadenken gaf. Tegenwoordig denk ik toch meestal even na of mijn mening geven wel zin heeft, en laat de scherpe kantjes eraf omdat die tóch geen nuttig effect kunnen hebben of onbelangrijk zijn.
    Maar ik kan inderdaad wel erg “duidelijk ” zijn als dat nodig is.

    Heerlijk hé die kleintjes, ik zie hem liggen bij opa, wát een plaatje!

  3. Allereerst maar even over die mannen van je…… wat is er nou lekkerder dan zo veilig in iemands armen te mogen slapen? En boft dat kleine manneke ff met zo’n knuffelbeer als opa…. ik kan dat ventje geen ongelijk geven. Jou trouwens ook niet😉

    Te eerlijk? Dat kan volgens mij niet. Al is de ‘toon’ wel dat wat de ‘muziek’ maakt… en daarbij heb je op het moment surpreme altijd te maken met de stemming van de ‘zender’ en de ‘ontvanger’ …. in een gesprek face2face kunnen beide partijen veel afzien aan de gelaatsuitdrukking etc maar in iets schriftelijks valt dat weg en dat maakt het des te moeilijker.

    Hoe ook… je bent een prachtmens met een hart van goud, blijf maar zo!

  4. Tja, wat is te eerlijk. there is no such thing.
    Ik zeg ook wat ik denk maar ben ik altijd eerlijk of eerlijk geweest. ik denk het niet.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand is die altijd eerlijk is. dat gaat gewoonweg niet. Daarbij denk ik dat je gewoon moet blijven zoals je bent. De mensen om je heen houden van je zoals je bent en anders hebben ze pech, that simple.
    Heerlijk bij opa op de buik slapen, ik kan me niet meer herinneren hoe dat was maar zo te horen moet dat fantastisch zijn!!

  5. Heel herkenbaar, ik zeg ook wat ik denk, maar zorg er voor dat ik geen mensen kwets. En eerlijk duurt gewoon het langst, dus misschien ben ik ook wel te eerlijk, maar dat is dan maar zo!
    Geniet van die mooie mannekes!

  6. Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn maar helemaal eerlijk is niet altijd mogelijk. Zo vind ik iemand in mijn kennissenkring een echte trut, maar dat zeg ik niet want kwetsen is niet mijn ding en bovendien zeg je zulke dingen niet. Wat jij over je mannekes schrijft heb ik met mijn vrouwkes

Geef een reactie

