WEER

.
Grijs, grauw, nat. Vooral nat. Een buitje voor het stof kan ik hebben, maar dit, wat we vandaag voor de kiezen krijgen, is meteen weer zo overdreven. Oké, het is goed voor de plantjes en goed voor het gras, maar ook daar zijn grenzen aan. En was het nou zo’n lekker zacht voorjaarsregentje, dan was het ook nog niet zo erg geweest. Maar het hoost. En, als ik de buienradar moet geloven, blijft dat nog even zo. De lekkende strook bewolking gaat recht omhoog en wij liggen daar dus precies onder. Beetje jammer. Aan de andere kant…. Ik zou gaan snoeien vandaag en dat is altijd een aanslag op mijn rug, knieën en heupen. Dat is nu in ieder geval een dag uitgesteld. Ervanuit gaande dat het morgen droog is natuurlijk. Zo niet, dan wordt het langer uitgesteld, want vrijdag gaan we naar huis. Dus.

We hebben al een paar prachtige weken achter de rug, dus eigenlijk mogen we niet klagen. Doe ik ook niet. Niet echt tenminste. Ik vertel slechts de feiten. Maar leuk vind ik het niet. Vorige week kwamen mijn zus en zwager een dag langs. Zwager is een fanatiek amateur fotograaf en zodra hij hoorde over de appelvinken en de witkopstaartmees, liet hij meteen weten een dag te willen komen. Geen probleem uiteraard, juist gezellig. En man, wat heeft hij geboft die dag. Letterlijk alle beestjes kwamen voor hem langs. Zelfs de eekhoorn kwam tweemaal langs. Zwager was zo gelukkig als een kind in een snoepwinkel. Zus en ik zijn wezen winkelen in Assen. Ik heb me suf gelopen en het ging hartstikke goed.

Afgelopen maandag zijn echtgenoot en ik naar Emmen geweest. Het abonnement voor de dierentuin moest verlengd worden. Moest is eigenlijk geen goed woord. We wilden het graag verlengen. We hebben niet alleen door het park, maar ook nog eens door het winkelcentrum rond gelopen. Al bleek dat uiteindelijk net iets te veel. Ik was dan ook blij toen we weer in de auto zaten. Al met al kan ik zeggen dat het lopen steeds beter gaat. Nog even en ik loop de vierdaagse weer. Hoewel, dat is misschien net een stapje te ver. Of twee stapjes. Misschien zelfs wel drie.
.

6 thoughts on “WEER

  1. De regen is hier wat milder, meer wat miezelbuitjes en daar kan ik wel mee leven, temeer omdat we toch moesten9 nou je móeten) werken.
    Fijn dat het lopen zoveel beter gaat maar de vierdaagse ….. tja, dat lijkt me inderdaad nét ff te veel !

  2. natuurlijk MOET dat abonnement verlengd worden, benne gij nou helemaal betoeterd *grinnik* Jammer dat jullie vrijdag al naar huis gaan….zondag is er weer een mogelijkheid de bouwplaats te gaan bekijken…. Daphne en ik gaan zondag heen.

    En het weer… komt heus goed!

  3. Het weer is zeker lekker geweest de afgelopen dagen/weken. wij zijn zelf een paar dagen in Duitsland geweest en hebben daar ook stralend weer gehad.
    Goed om te horen dat het lopen steeds beter gaat. doe maar niet forceren..

  4. Het weer hebben we niet in de hand maar jullie hebben een paar mooie weken gehad. Fijn dat het lopen weer goed gaat. We tellen onze zegeningen bij het ouder worden

Geef een reactie

