SLINGERS

.

Een stralende zon, een draaiende wasmachine en lekker warm in de serre. Om het helemaal compleet te maken: ook internet werkt weer. Wat wil een mens nog meer? Oké, die draaiende wasmachine had ik liever overgeslagen, maar ook in ons hutje blijven handdoeken, beddengoed en kleren niet schoon. Dus.
Afgelopen zaterdag hebben we heerlijk gebarbecued (raar woord eigenlijk) bij Mel en haar echtgenoot. We konden bijna bloot in de tuin zitten. Hebben we natuurlijk niet gedaan, want wij zijn allemaal keurig opgevoed, dus je kleren houd je aan als je bij iemand op bezoek bent. Maar het kon wel. Het was er windstil en de zon zette zijn beste beentje voor. Dat had ik een beetje onderschat, de kracht van de zon, want na ruim drie uur zitten in die zon, had ik toch een beetje hoofdpijn toen we naar huis gingen. Tegen een zonnesteek aan, zeg maar. Maar het eten was ontzettend lekker en het gezelschap zeer aangenaam.

Morgen komen mijn twee zussen en een zwager een dagje langs. Ook dat belooft weer een gezellige dag te worden , ik heb er nu al zin in. Hoewel de verwachting voor het weer iets minder is dan vandaag, hebben we aan een klein beetje zon al genoeg om de serre op te warmen. Zal wel goed komen dus.

Het leven is een feestje zeggen ze, maar je moet zelf de slingers ophangen. Nou ben ik niet zo groot, dus mijn slingers hangen nooit zo hoog, maar ze hangen wel. We genieten van alles wat het leven ons nog te bieden heeft en alle eventuele narigheid nemen we dan maar op de koop toe. Er komen altijd weer mooie dingen in de toekomst. Mooie dingen die de aandacht van de nare dingen doen verdwijnen. Ik kijk gewoon omhoog en zie de slingers weer hangen. Dan weet ik het weer en zeg tegen mezelf: Zie je wel, het leven is zo slecht nog niet.

.

7 thoughts on “SLINGERS

  1. Dat is nou een positiefe instelling! Heerlijk genieten van alles wat het leven je te bieden heeft. ik zeg vooral doorgaan!!
    En een veel plezier vaandag met je zussen om je heen!

  2. In Amsterdam schijnt de zon nu ook. Wel een beetje jammer dat ik die door de wolkendeken heen niet kan zien. Maar hij schijnt wél!😉

  3. Bloot zitten….. ja dat had zeker gekund… maar nee natuurlijk doe je dat niet ook al voel je je nog zo thuis in het gezelschap *grijns*

    Enne Artis? Ik ga 7 mei…. (en ja je mag dit opvatten als een hint *grinnik*)

Geef een reactie

