AKELIG

.

Er is iets vreemds aan de hand. Iets heel vreemds. Normaalgesproken krijg ik niet zo veel bezoekers, maar sinds vorige week maandag toont iemand buitengewoon veel interesse voor mijn stukjes. Mijn geschreven stukjes, hier op mijn weblog. Per dag werden zo’n 15 tot 20 stukjes gelezen, met een uitschieter op woensdag. Toen werden er ruim 50 stukjes gelezen door één en dezelfde persoon. Denk ik. Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat opeens vijf verschillende mensen denken: kom, laat ik eens gezellig een aantal stukjes op Dromenenzo gaan lezen. Uiteraard vind ik het geen probleem als iemand interesse toont, maar ik vraag me af wie het is en waarom hij/zij zich niet bekend maakt. Of in ieder geval bij ten minste één stukje een reactie achterlaat. Ik vind het eigenlijk een beetje akelig, eng zelfs, omdat ik geen idee heb in welke richting ik moet denken en wat de reden zou kunnen zijn. Het is iemand uit Nederland, dat weet ik dan weer wel. Dat blijkt namelijk uit de statistieken. Maar wie?

Gebeurt zoiets ook wel eens bij jullie? En hoe kom je er dan achter wie het is?

Echtgenoot heeft bovenstaande gelezen en hij moest er om lachen.
“Het zit je wel dwars hè? Wie weet leest hij dit stukje ook, dan is het meteen afgelopen.”
“Ja”, zeg ik, ”op een gegeven moment heeft ie alles gelezen wat er te lezen valt. Dan houdt het sowieso op. Alleen, ik wil weten wie het is!”

Met enige frustratie wordt dit stukje geplaatst.

.

13 thoughts on “AKELIG

  1. Eigenlijk let ik daar nooit zo op, wie wil lezen mág lezen, heb ik geen probleem mee. Maar voor mij “bestaat” een lezer pas wanneer hij/zij een reactie achter laat.
    Ik zou er niet over wakker liggen als ik jou was, in ieder geval zijn je logjes lezenswaardig kun je er uit concluderen;-)

  2. Ach meissie toch ….. Waarom maak je je daar nou zo druk om? Er is zoiets leuks gaande in jouw leven nu, richt je daar toch op!

    Wie leest of lurkt…. Is toch niet bepalend voor jouw welzijn?

    Kom oo lach er om en laat diegene lekker doen waar hij of zij gelukkig van wordt…. En wordt die persoon vervelend dan is ie snel genoeg geblokkeerd .

    X

  3. Pff, lekker belangrijk, waarom kan jou dat nu zoveel schelen wie er zoveel belangstelling heeft? Deze lurker, je gaat er dus zowiezo al vanuit dat het een “HIJ’ i s?, laat hem gaan! En…verder sluit ik me bij Melody aan, geen goed gevoel er bij? Blokkeren die persoon, klaar ben je! Maar ja, je nieuwsgierigheid……………….

  4. Als je een weblog hebt is de kans groot dat het gelezen word.
    Het kan goed zijn dat er iemand viavia op jou log terecht is gekomen door een reactie die je misschien ergens heb geplaatst. Die is gaan lezen en zo onder de idruk geraakt van jou schrijfstijl dat hij of zij niet meer kon stoppen met lezen.
    Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende conclusie.

  5. ik vrees dat ik de lurker ben.
    kwam via de linkjes van rietepietz op je blog, vond het meer dan het lezen waard.
    een paar dagen weggeweest en vergeten de pc uit te doen.
    dus niks engs, ben een gepensioneerde huisvrouw van bijna 66, dol op lezen van alles wat letters bevat, lekker fietsen en weken rondtoeren met de caravan.
    sorry voor de schrik.

  6. He wat grappig dat het op deze manier opgelost is. En dat nog wel op de nationale “ontlurkdag” zoals ik zojuist ontdekte op een andere site .
    En dan nog wel via mij bij jou terechtgekomen terwijl ik “Willy” óók niet ken. Hoewel……het zóu een zus van Truus, ook een “linkje” van me kunnen zijn!

  7. Heb nooit van een lurker gehoord. Ik had eens een persoon op mijn blog die ellenlange verhalen schreef waar geen touw aan vast te knopen was. Gelukkig moest ik haar eerst modereren voor het geplaatst werd. Dat heb ik niet gedaan.

Geef een reactie

