GAT

.
Echtgenoot is een beetje aan het klooien in de tuin, vult alle bakjes voor de vogels, trekt zo links en rechts wat onkruid uit de grond. Ik zit binnen en lees de krant via mijn lapje. Opeens hoor ik echtgenoot praten. Dat op zich is niet bijzonder, hij is altijd wel in voor een praatje en hij praat regelmatig tegen de vogels als er geen mensen in de buurt zijn. Dit klonk echter als een echt gesprek, al kon ik de ander niet verstaan. Met wie staat hij nou weer te kleppen, dacht ik en stond op om een voorzichtige blik te werpen. Ik zag een grijze dame met een rood jack. Ken ik niet, dacht ik en liep terug naar mijn lapje.

Als ik even later met koffie de serre inloop, zit echtgenoot nog een beetje na te grinniken.

“Wat lach je? Wie was dat?” Niet dat ik nieuwsgierig ben of zo, nee, echt niet, ik blijf gewoon graag op de hoogte. Echtgenoot vertelt met een brede grijns op zijn gezicht, dat die mevrouw, hij heeft ook geen idee wie ze is, terug ging naar de winkel met een brood onder haar arm. Het was een brood met een gat erin. Jazeker, een gat. En dat pikte ze niet. Je kan toch geen beleg doen op een boterham waar een gat in zit? Haar man wilde niet terug naar de winkel, maar zij wel. Je wilt toch geen brood met een gat?

Vijf minuten later komt de vrouw terug met een nieuw brood. Verontwaardigd vertelt ze dat een ander brood ook een groot gat had. De mevrouw van de bakker had gezegd dat het brood waarschijnlijk te warm was gesneden. Nou, dat kon dan wel waar zijn, maar zij wilde geen brood met gat. Nu had ze een samengesteld brood gekregen. Alle sneetjes brood zonder gat bij elkaar gezocht en in de zak gedaan. Tevreden liep ze door naar haar huisje.

“U had er toch gewoon gatenkaas op kunnen doen, dan was er niets aan de hand geweest”, riep ik haar nog achterna. Ze lachte wel, maar of ze blij was?

Echtgenoot en ik lagen in een deuk. Heerlijk, zo kunnen lachen op de vroege ochtend.

.

7 thoughts on “GAT

  1. Waar je je al niet druk om kunt maken, maar ja, in het kader van bezuinigen 😅 ! Van broden met een gat heb je meer nodig, haha 😂!

  2. Whahaha, apart verhaal maar érgens heeft die mevrouw wel gelijk. het is inderdaad lastig met het beleggen en áls het inderdaad te warm gesneden is is dat niét de fout van de mevrouw maar van de bakker.

  3. zo;n gat? vul je toch gewoon met roomboter, pindakaas, jam, chocopasta, smeerkaas, spijs… of wat je maar lekker vindt…. een beter excuus voor het ‘meer’ dan anders gebruiken van beleg kan ik me niet bedenken 😉

  4. Gatenkaas op een snee brood met een gat erin is een goed idee, maar je moet het gat in de kaas precies op het gat in het brood leggen. Als je geen kaas maar worst op je brood lust heb je een probleem. Ik heb nog nooit van gatenworst gehoord.

Geef een reactie

