RATJETOE

.IMG_2466

Vandaag is onze oudste kleinzoon jarig, hij is tien jaar geworden. Ik schrijf niet zo vaak (lees: nooit) over hem, want ik zie hem en zijn zusje maar bar weinig. Afgelopen zondag werd zijn verjaardag gevierd en daar waren we natuurlijk bij. Normaal ben ik niet zo van het geven van grote cadeaus aan kinderen, (ook niet aan volwassenen eigenlijk) maar 10 is toch een kroonjaar. Ik had toevallig gehoord dat hij wel van lego houdt en dus hebben we een prachtige doos voor hem gekocht. Hij was er super blij mee en is bijna de hele middag bezig geweest met het bouwen van één van de drie mogelijkheden. Het werd het vliegtuig. Toen we ’s avonds thuis waren, kregen we een wassapje met een foto toegestuurd. Het vliegtuig was klaar en hij was apetrots. Wij ook.
..
We zijn een paar dagen thuis, juist nu de temperatuur omhoog gaat. Hoezo, bad planning? Het kon echter even niet anders. Vandaag moest ik een beddegoedwas draaien. Ja, ik heb daar een wasmachine, dat weet ik, maar die lange lappen kan ik er niet ophangen. Ik heb het een keer geprobeerd, het heeft toen drie dagen geduurd voor het helemaal droog was, omdat het een aantal keer was dubbel gevouwen, anders kon ik het niet kwijt. Dat was dus zeuren. Nu doe ik gewoon wat langer met het spul, zodat ik niet elke week naar huis hoef. Ik wacht gewoon tot het gaat stinken….Nee, niet echt, maar ik doe het bed niet elke week verschonen. Na twee weken kan ook, toch? Of drie….
..
Morgen moet ik urine inleveren en bloedprikken in het ziekenhuis en zaterdag viert zoon zijn verjaardag. En vanavond? Vanavond gaan we lekker (hoop ik) uit eten met ons net geregistreerde paar. We gaan naar een Chinees restaurant in Almere. Ik ken het, want we hebben er twee minuten vandaan gewoond en er in die tijd ook regelmatig gegeten. Maar nu had zoon het over “All you can eat sushi”. Ieks! Ik eet absoluut geen rauwe vis, ook geen rauw vlees trouwens. Ik vind rauw überhaupt zo, ehhh, rauw, zal ik maar zeggen. Volgens zoon kun je ook vis en vlees van de grill krijgen. Dat hoop ik dan maar, anders moeten we vanuit de Chinees ook nog naar de Mac of iets dergelijks. Echtgenoot, zoon en vrouw vinden het alle drie erg lekker, dus wie ben ik dan om spelbreker te zijn? Ik kan natuurlijk altijd een pakkie brood meenemen voor als de nood aan de man komt…hm, iets om over na te denken.
..
Zondag gaan we weer terug naar het hutje, waar de eekhoorns in steeds grotere aantallen langs komen. Afgelopen maandag waren er zes tegelijk. En maar jagen op elkaar, met af en toe een pauze om snel iets uit een voerbakje te pakken. Vorige week hadden we al gezien dat er één helemaal in het bakje ging zitten om op z’n dooie gemak te smikkelen. Nog geen dag later kroop er een tweede bij. En nee, het is geen grote voerbak, het is een gewoon klein kastje met een klepje. Hoe ze het doen weet ik niet, maar ze moeten ongelooflijk lenig zijn om dat te kunnen. Ik was al bang dat we ze uit de knoop moesten halen, maar nee, één voor één kwamen ze er weer uit. Zo leuk om te zien.

.

6 thoughts on “RATJETOE

  1. Geweldig die foto, veel dichter bij de natuur kan je niet komen.
    10 jaar, ik kan me er niets meer van herinneren.
    Is echt lekker hoor, en de keuze is reuze in zo een all you can eat restaurant.
    Veel plezier vanavond!

  2. Wat leuk die eekhoorntjesfoto, kan me wel voorstellen dat je daar naar blijft kijken! Gefeliciteerd met de jarigen, jammer dat je de kleinzoon niet heel vaak ziet maar soms heb je daar helaas weinig invloed op, weet ik uit ervaring met mijn Amerikaantje. Eet smakelijk, ik hoop dat ze in dat restaurant iets hebben dat je wél lekker vindt, ik ga ook al járen mee “chinees eten” om geen spelbreker te zijn!

  3. zijn allemaal toch leuke dingen… koesteren en genieten maar! Zeker onder het mom van ‘beter iets dan niets’ toch? Het is jullie van harte gegund hoor… en wat die lange waslappen betreft, ik heb wel een tip, die leg ik je wel uit zodra ik weer in het hutje ben.
    -x-

  4. Ojee, de verjaardag van D vergeten 😖. Sorry, alsnog Gefeliciteerd 🎁! Ik vind zo’n allyoucaneatrestaurant echt heel lekker, want ze hebben toch heel veel keus. Was de verjaardag van R niet een week te vroeg? Iig vast Gefeliciteerd, kan ik het niet meer vergeten 😄.

  5. Gefeliciteerd nog met de jarigen!
    Geniet lekker van alles wat mogelijk is…
    Ik zeg altijd, als ik schoon mijn bed in ga, fris gedoucht bedoel ik, dan kan het beddengoed best iets langer mee.
    En was het lekker bij de Chinees?

Geef een reactie

