THUIS

.

Ja, we zijn weer een paar dagen thuis. Gisterochtend moest ik voor de diabetescontrole. Alles werd in orde bevonden, een mooie lage bloeddruk, geen harde spuitplekken, alleen een ietsje teveel eiwitten in de urine. Dat moet wel even in de gaten gehouden worden. De bloedsuikerwaarden houd ik keurig op lange lijsten bij, die kleine boekjes die ze daarvoor beschikbaar hebben zijn niets voor mij. Dan zou ik echt stapels nodig hebben. De conclusie deze keer, net als de andere keren, is dat ik stabiel aan de hoge kant zit. Stabiel is goed en ik voel me daar zeer prettig bij. Dus.

Gisteravond hadden we een andere afspraak. Iemand had voor mij een schilderij gemaakt, van een krokodil. Het is 80 bij 80 cm en krijgt een prominente plaats in ons hutje. Het is geschilderd door een kennis van oudste zoon en ze heeft er ongelooflijk haar best op gedaan. Wij zijn er dan ook heel erg blij mee.
Vanochtend ben ik naar de kapper geweest en heb nu weer een makkelijk kort koppie. Verder hoeven we vandaag niets. Alleen een beetje tennis kijken, maar daar word je niet echt moe van.

En dan morgen. Morgen wordt onze kleinzoon Bjorn, alweer één jaar. Dat jaar is razend snel voorbij gevlogen. Echt, hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd lijkt te gaan. Maar morgen is het dus groot feest. Ik ben benieuwd of hij een lekkere slagroomtaart krijgt waar hij heerlijk in mag graaien. Dat zou echt genieten worden voor ons en de andere opa en oma. Voor de papa en mama misschien iets minder, want die mogen later de heleboel weer schoonmaken, maar ach, je (klein)kind wordt maar één keer één jaar, nietwaar? Feesten dus.

Vrijdag gaan we dan weer terug naar ons hutje. Nam ik in het begin steeds vuile was mee naar huis, tegenwoordig neem ik het mee naar het hutje. Daar zijn we deze maanden vaker, dan dat we thuis zijn. Goed, ik heb daar geen droger, maar wel de mogelijkheid om de was lekker in de buitenlucht te drogen. Als het niet regent dan, hè. Het fijne daarvan is, dat het zo lekker gaat ruiken. We blijven er nu drie weken achtereen, daarna nemen jongste zoon en zijn vriendin het hutje voor twee weken in beslag. Kunnen we eindelijk thuis weer eens aan de (grote) schoonmaak. Is geen overbodige luxe geloof ik, maar ik vind het ook nog geen grote noodzaak. Dus.

.

7 thoughts on “THUIS

  1. Wat een aparte keus om in je hutje op de heide een krokodil op te hangen!
    Alvast gefeliciteerd met de jarige kleinzoon, inderdaad is dat alweer een jaar geleden dat jullie grootouders werden?
    Gaat vast wel lukken met die taart , dat geknoei hoort er gewoon bij toch? Veel plezier.

  2. Mooi om te lezen wbt je gezondheid. Gefeliciteerd met je kleinzoon. Ja, de jaren gaan steeds sneller naarmate je ouder wordt. Maarre…een schilderij van een krokodil, had je niet liever een stilleven van een tuiltje madeliefjes gehad?

  3. Het zal wel weer wennen zijn als je 2 weken thuis moet zitten…
    Gefeliciteerd met jullie kleinzoon!!
    We willen natuurlijk wel een foto hier zien van het schilderij!!!

Geef een reactie

