MAAND

.

En dan zijn we zo maar opeens een maand verder. Vraag me nou niet waar die maand is gebleven, want dat weet ik gewoon niet. Er is wel van alles gebeurd, dat dan weer wel. Het trieste nieuws was, dat ik kort na elkaar twee neven ben kwijtgeraakt. De eerste was 68 jaar, een zoon van een broer van mijn vader. Hij is overleden aan een hersentumor. De tweede was de oudste zoon van de jongste broer van mijn moeder. Hij was net 60 jaar geworden, in de bloei van zijn leven. Hij had een totaal verkankerd lichaam, maar wist dat niet. Eind mei ging hij naar de dokter, omdat hij wat kleine, maar toch irritante, klachten had. Twee maanden later was hij dood. Mijn tante heeft dus in korte tijd afscheid moeten nemen van een dochter, haar man en haar oudste zoon. Ze had het afgelopen vrijdag, bij de afscheid ceremonie dan ook erg zwaar. Hij was erg geliefd, mijn neefje, de kerk was compleet vol, er stonden zelfs mensen buiten en ik vond het zeer indrukwekkend. Uit de verhalen die over hem verteld werden heb ik veel over hem geleerd en ik realiseerde me, hoe jammer het is dat neven en nichten in hun volwassen leven hun eigen weg gaan. Zo hoort het natuurlijk ook, maar het onderlinge contact verdwijnt op die manier toch en dat is jammer. Voor mij voelde het als een gemiste kans.

Gelukkig zijn er ook leuke dingen gebeurd. De verjaardag van kleinzoon was geweldig, de taart heeft hij gegeten zoals het hoort: met zijn handen en zijn hele gezicht. Hij straalde. En wij ook.

Jongste zoon en zijn vriendin genieten in ons hutje, of eigenlijk daarbuiten natuurlijk, van het mooie weer en alles wat de natuur daar te bieden heeft. Hoewel vriendin eigenlijk bang is voor vogels, spoort ze zoon wel aan om alle bakjes op tijd weer te vullen. Dat gaat de goede kant op dus. Ze waren in eerste instantie van plan om uiterlijk donderdag weer naar huis te gaan, maar er komt net een berichtje binnen dat ze zaterdag gaan. Ze hebben groot gelijk, want het is daar gewoon heerlijk.

Om de maand vol te maken kan ik ook nog vertellen dat mijn jongste zusje gisteren 65 jaar mocht worden. We hebben een buitengewoon gezellige dag doorgebracht met schitterend weer en ik heb me prima vermaakt met haar twee kleindochters van 4 en 6 jaar. Zo kon ik mooi wat oefenen voor als Bjorn en ons nog te komen kleinkind straks wat groter zijn. We zijn naar de speeltuin geweest en we hebben gezellig samen gezongen. Dat zingen deden we o.a. tijdens het eten, maar met je mond vol mag je niet zingen, dus werd er gemmmd. Daar werden de nodige gekke gezichten bij getrokken natuurlijk en de kinderen vonden dat prachtig. Stralende snoetjes en dat is precies wat we willen op zo’n dag. Bij oma mag je sowieso al meer dan bij papa en mama en als er dan ook nog eens een bonus oma bijkomt die bereid is gek te doen, ja, dan is het helemaal feest natuurlijk.

Al met al een bijzondere maand.

.

6 thoughts on “MAAND

  1. Een hoop gebeurt in een maand tijd.
    Om meer contact met neven en nichten of andere familie te hebben is Facebook echt een uitkomst. Ik heb op die manier nog contact met neven en nichten.
    Gefeliciteerd met je Kleinzoon en met je zusje. veel tijd om je te vervelen heb je volgens mij niet. op naar de volgende maand!

  2. Een drukke maand was het zeker. Maar gisteren was een superdag. Ik zit nu uitgevloerd op de bank (we waren pas om 10 uur wakker) te kijken naar alles wat nog opgeruimd moet worden 😕. Maar het loopt niet weg en gelukkig is er morgen weer een dag 😊! 😘

  3. als jouw log iets bewijst is het wel dat leven en dood onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en zij aan zij bij elkaar liggen.

  4. Allereerst nog gecondoleerd met het verlies van mensen die eigenlijk nog maar slecht gemist kunnen worden. Wat triest voor voor de nabestaanden .
    Maar gelukkig vroeg ook het gewone leven jullie aandacht zodat de weegschaal een beetje in evenwicht kan blijven. Dat jonge spul maakt zóveel goed hé!

  5. Verdriet en vreugde gaan hand in hand in het leven maar ze verdragen elkaar slecht. Gecondoleerd met het verlies van je dierbaren. Gelukkig is er ook nog veel om van te genieten.

Geef een reactie

