KNOPJE

.

Ho. stop! Niet zo snel alstublieft. Weet iemand waar zich dat ene speciale knopje bevindt? Ik zou er graag even op drukken. Extra tijd is zeer welkom, want ik heb nu het idee dat de tijd verstrijkt zonder dat ik er erg in heb of grip op krijg. Ligt dat aan mij of aan de leeftijd? Echt, hoe ouder ik word hoe sneller de tijd lijkt te gaan. Zitten er eigenlijk versnellingen op de tijd en zo ja, hoeveel? Ik houd helemaal niet van snel, doe alles liever op mijne dooie gemak, maar zelfs dan vliegt de tijd door mijn vingers. Ik wil dat knopje. Stop de tijd.

Afgelopen zondag was mijn oudste kind jarig, hij is 46 jaar nu. Het is verdorie alsof ik hem gisteren voor het eerst in mijn armen hield. Waar zijn die zes en veertig jaren gebleven? Ik wil ze terug zien en dan in slow motion graag, zodat ik goed kan bekijken wat er in die tijd allemaal gebeurd is. Ik noem hem ook nog steeds kind, ook al is hij inmiddels uitgegroeid tot een man. Als hij belt, of één van mijn andere kinderen, neem ik altijd op met: “Hé, dag kind”. Want dat blijft ie hè, je kind. Mijn kind. Mijn zoon, die binnenkort voor het eerst vader wordt, daar heel laconiek over doet, maar het vanbinnen toch ook heel spannend vindt. Gelukkig verloopt de zwangerschap tot nog toe geheel naar wens. Schoondochter is prachtig zwanger en bijna 34 weken onderweg. Even geduld nog, maar ook die laatste weken zullen zomaar opeens voorbij zijn en dan….hebben zoon en schoondochter onrustige nachten en mogen wij genieten van ons vierde kleinkind.

Ik ben slecht in wachten. Wachten duurt altijd zo lang. En toch gaat de tijd snel. Veel te snel. Ik zoek nog even door, dat knopje moet toch ergens zijn?

.

7 thoughts on “KNOPJE

  1. Een logje dat me uit het hart gegrepen is, ik verwacht dus wel een belletje van je als je dat knopje gevonden hebt;-)
    Wat een feestje dat er weer op een nieuw kleinkind gewacht wordt.

  2. Wat is dit herkenbaar, ik roep ook regelmatig dat het voelt alsof de tijd bij het ouder worden steeds versnelt….

    Knuffeeeeellll

  3. Dat heb ik nou ook! Volgens mij hoort dat echt wel bij de leeftijd. Ik zeg ook steeds tegen de kinderen: Geniet nú van je kinderen, nu ze nog klein zijn, want voor dat je het weet zijn ze groot! Waar blijft de tijd?!

  4. Tijd, ik kan een heel betoog houden over hoe tijd verzonnen is en dat het maar relatief is en zo maar dat doe ik niet. Gefeliciteerd met je Oudste zoon! en spannend hoor, vader voor de eerste keer. 46, een mooie leeftijd om vader te worden! Geniet van je kinderen en kleinkinderen!

  5. Heerlijk blog waar ik helemaal in vinden kan. Ik schrik soms als ik merk hoe snel de tijd gaat en het feit dat je steeds minder tijd overhoudt. Aan de andere kant kan 10 minuten wachten als lang worden ervaren. Hoe tegenstrijdig. Fijn dat alles naar wens gaat met je schoondochter en gefeliciteerd met je zoon en natuurlijk goeds voor jou.

Geef een reactie

