REGEN EN ZO

.

Nee, ik heb het nog niet gevonden, dat knopje, maar ik geef niet op, ik blijf zoeken. Maar stel nou dat ik het vind, hè, moet ik het dan wel bekend maken? Ik bedoel, als iedereen ervan weet, kan ook iedereen er op elk door hem/haar gewenst moment op drukken. Dat zou zomaar eens een geweldige chaos op kunnen leveren. Dat lijkt me niet echt wenselijk, dus daar denk ik nog even over na.

Gisteren zou mijn moeder 98 jaar geworden zijn, als ze nog geleefd had. Helaas is ze al vijf en een half jaar niet meer onder ons. Ik heb haar even een fijne verjaardag toegewenst en de hoop uitgesproken dat ze daar, waar ze nu is, ook haar verjaardag mag vieren. Vind ik eigenlijk wel een fijne gedachte.

Echtgenoot komt net binnen met een nieuwe voorraad pinda’s en vetbolletjes voor de vogels en gaat ze meteen even blij maken. Het is een beetje raar weer hier bij ons hutje, het ene moment krijg je een bui op je kop (als je buiten bent) of op je dak (als je binnen bent) en het volgende moment staat de zon weer vrolijk stralend aan de hemel. Eerlijk gezegd, vind ik dat laatste toch het leukst. Het maakt dat de wereld er een stuk vrolijker uitziet. Dat kan die wel gebruiken op het ogenblik. Terwijl ik dit tik, verdwijnt de zon en begint het weer te regenen. Volgens mij kan het jaar 2015 echt niet meer te boek als het droogste jaar sinds weet ik veel wanneer. De afgelopen weken is er meer dan genoeg water gevallen. Echtgenoot komt binnen en klaagt dat het gras één grote plas water is. Ja, dat verbaast me dus niks. De vogels zijn in ieder geval reuze blij en komen met tientallen tegelijk op het verse voer af. Zij laten zich niet afschrikken door een “beetje” regen. Ik wel. Ik blijf binnen.

.

5 thoughts on “REGEN EN ZO

  1. Nou ik denk dat het verstandig is het mooi geheim te houden wanneer je dat knopje gevonden hebt want anders is het hek van de (natte) dam…

    En ja verjaardagen van zij die al gingen, ik sta er ook bij stil, en heb dan dezelfde wensen als jij, niks mis mee, vind ik ! Iemand is pas echt vergeten als er niets meer voor hem gedaan, gedacht, gezegd en geschreven wordt.

    Onze provincie heeft inderdaad wel al veel water gehad en andere minder leuk weer ook en ik bevrees dat er nog meer komt… maar ja, de seizoenen wisselen elkaar in rap tempo af en naarmate ik ouder word lijkt het ook alsof het weer telkens anders wordt… we kunnen het niet veranderen, alleen maar hoe we ermee om gaan, denk ik..

    Knuffels voor jullie beiden, en zorg maar goed voor de beessies, ze hebben liefde meer dan nodig😉

  2. Je moeder heeft toch een respectabele leeftijd bereikt als ik dat even terug reken,
    Ik hoop dat je haar goede “genen” hebt dan heb je dat knopje eigenlijk helemaal niet nodig want dan heb je nog zóveel jaren in het vooruitzicht!

  3. Zo zeg, jouw moeder heeft echt een respectabele leeftijd bereikt. 93? Wat heb je haar lang mogen hebben.. En hier is het precies hetzelfde met het weer hoor, jantje😦 en jantje🙂. Oh en al die leven in de brouwerij met de vogels is prachtig! Kon ik ook zo van genieten toen we nog op het park woonden. Hier vliegen ze niet zo hard😉. Geniet lekker daar!

  4. Volgens mij is dat knopje allang gevonden, het is suks wisselvallig weer de laatste tijd…
    Ik hoop ook dat mijn moeder minstens die leeftijd gaat halen. ik zou niet weten wat ik zonder haar moet.
    Geniet maar van de vogels en de rest van de natuur om je heen.

Geef een reactie

