VERKEERD OM

.

Echtgenoot heeft het ochtendrondje met de hond gedaan. Ik heb zijn eerste bak koffie in geschonken en de waterbak voor de hond gevuld met vers water. Ik zit aan mijn bureau en lees de Margriet, genietend van mijn eerste bakkie van de dag. Echtgenoot gaat zitten op de bank, maar staat meteen weer op en loopt naar de kast waar zijn telefoon ligt. Ik draai mijn hoofd om.
“Is er nog wat binnengekomen vannacht?”
“Nee, nog niet.”

Wat verwachten we dan midden in de nacht? Nee, geen telefoontje over een te vroege bevalling, alsjeblieft. Maar wel foto’s, filmpjes en berichtjes uit Amerika. Zoon en schoondochter zijn met kleinzoon op vakantie naar het Yellowstone National Park en Teton National Park, beiden gevestigd in Amerika dus. Gisternacht had ik zeer onrustig geslapen en achteraf gezien denk ik dat dat kwam door het getingel van een continue stroom van foto’s en filmpjes. Als zij klaarwakker en druk zijn in Amerika, liggen wij meestal lekker te slapen. Er is een tijdverschil van acht uur.

Gisteravond, we wilden net gaan eten, ging de telefoon. Zoonlief. We spraken even snel af, om na een kwartiertje te bellen via Facetime. What the heck is that? Echtgenoot had snel zijn bord leeg en begon meteen te klooien op zijn telefoon om te kijken hoe dat werkt.
“Oh, kijk”, riep hij, “er staat al een icoontje van”.
Dat betekent echter niet dat hij ook weet hoe het werkt. Veel tijd om het uit te zoeken kreeg hij niet, want zoon belde al.
“Oh, shit! Hoe werkt dat?” Na een aantal swipes en “hallo’s” hoorden we eindelijk iets en oh, kijk dan toch, er was ook beeld. Onze prachtige kleinzoon keek met een stralende, maar ook verbaasde glimlach in de camera. We luisterden maar half naar de woorden en genoten van de beelden. Opeens kregen we door dat kleinkind niet ons zag, maar de tv op de achtergrond. Hè? Hoe kan dat nou weer?
“Je hebt hem verkeerd om opgenomen”, zegt zoon. Hoe kan je een telefoon nou verkeerd om opnemen? Als wij onszelf aan kleinzoon willen laten zien, staren we naar de achterkant van de telefoon. Dat is niks, we willen Bjorn zien. Schoondochter showt ons dat hij al bijna los kan lopen. Hij houdt haar handen stevig vast en stapt vrolijk rond. Onze “oh’s” en “ah’s” zijn niet van de lucht. Dan laat ze een handje los, hij doet nog twee pasjes en ploft dan op de grond, geheel tevreden met zichzelf.
“Dat duurt niet lang meer” roepen wij in koor.

Daarna zien we nog even een kleine worstelpartij, want hij moet een schone luier. Voor hen gaat de dag net beginnen en ze gaan uiteraard weer op stap. Ze hebben daar prachtig weer trouwens. Bofkonten. We wensen ze heel veel plezier en sturen kusjes. Wij gaan aan de koffie, aan Masterchef Australië en genieten van een rustige avond in de wetenschap, dat zij het met z’n drietjes ontzettend naar de zin hebben.

Heerlijk.

.

6 thoughts on “VERKEERD OM

  1. Zo zie je maar, nooit te ‘jong’ om bij te leren…. stelletje bofbipsen jullie😉

    Ik wens hen nog veel plezier maar voor jullie dat de tijd snel omvliegt zodat jullie dat kleine wurmpie snel weer in de armen kunnen sluiten.

    -x-♥

  2. Zucht…o ja, ik hoorde zoonlief ook al over face time…. maar ik vind skypen al mooi genoeg. Het blijft wonderlijk wat er allemaal kan met een telefoon….. als je tenminste niet net als ik een simpele NOKIA hebt;-)

  3. Oh, wat zijn jullie heerlijk bij de tijd. Ik loop hopeloos achter, heb geen i phone, smart tv, skype of ehhh….facetime. Van de eerste drie heb ik zeker gehoord maar Facetime ken ik niet. Is dat een nieuw soort Facebook waarbij je elkaar ook kunt zien ? Hoe dan ook, leuk dat het er is als je familie ver weg hebt of op vakantie.

Geef een reactie

