DUIMZUIGEN

.

Afgelopen zaterdag was ik dus jarig. Het verhaaltje dat ik die dag schreef, is op de eerste zin na, compleet uit de duim gezogen. Hoewel….ik heb nog nooit op mijn duim gezogen, ook niet als kind. Maar daar kwam dat verhaaltje dus wel vandaan en dat kwam zo.

De donderdag voor mijn verjaardag liet één van de zonen weten dat hij niet zou komen, want hij had een afspraak in Rotterdam en die stond al een tijd in de planning. Ik was uitermate teleurgesteld, want het betekende ook dat ik kleinzoon niet zou zien en daar verheug ik me iedere keer weer enorm op. Hij verandert nog dagelijks en wordt steeds leuker en ondernemender. Het grappige is dat je dat bij een kleinzoon meer ziet dan wanneer je eigen kinderen klein zijn. Dat komt natuurlijk doordat je je kleinkind niet dagelijks meemaakt. En daarom is het zo jammer als hij dan onverwacht niet komt. Gelukkig zouden de andere zonen wel komen.

Mijn verdere familie had ik gezegd dat mijn verjaardag niet uitgebreid gevierd zou worden, omdat ik in de startblokken wil zitten voor als ons nieuwe kleinkind zich aanmeldt. Schoondochter heeft namelijk gevraagd of ik bij de bevalling aanwezig wil zijn. Eerlijk gezegd heb ik daar een beetje dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het geweldig dat ze me dat gevraagd heeft en aan de andere kant vind ik het ook een beetje eng. De enige bevallingen waar ik bij aanwezig was, waren die van mijzelf. Ik heb dus geen flauw idee hoe dat zal zijn bij een ander, ook al is die ander een heel lieve schoondochter. We zien wel hoe het loopt. Voor het zelfde geld roept ze tijdens de bevalling opeens, dat iedereen de verloskamer uit moet. Dus….

Maar goed, vanuit dat gevoel van teleurstelling kwam dus het voorgaande verhaaltje voort. Terwijl ik de laatste zin aan het tikken was, riep echtgenoot opeens de naam van zoon. Ik dacht dat hij misschien een berichtje van hem kreeg en vroeg wat er aan de hand was. Nou, niets dus, hij stond gewoon voor de deur. Zoonlief had me simpelweg in de maling genomen! Ik had toen echter geen tijd meer om een korte verklaring onder het verhaaltje te zetten en heb het stukje zonder toelichting meteen geplaatst. Kleinzoon eiste al mijn aandacht op. Oké, zoon en schoondochter natuurlijk ook. Een beetje.

.

4 thoughts on “DUIMZUIGEN

  1. Niets leuker dan onverwacht bezoek van de kleinkinderen en kinderen natuurlijk. Gelukkig hebben we je verjaardag toch een beetje kunnen vieren later 😃. 😘😘😘

  2. je zoon is dus een ondeugd gebleven! maar wat een leuke verrassing voor je dat hij tóch voor de deur stond. Ja heerlijk hé die kleinkinderen, ik geniet me te pletter van dat grut Maar het verhaal was zo ook leuk hoor!

Geef een reactie

