SWINGEND

.

Gisteravond ben ik met Melody naar Jeans geweest. Ik had geen flauw idee wat ik moest verwachten, het enige wat ik wist, was dat het om muziek ging. Echtgenoot had het gegoogled en daar kwam uit dat het GEEN musical was, GEEN revue, GEEN cabaret en GEEN popconcert. Maar wat is het dan wel? Het is zegt men: The One and Only Super Spectacular Song and Dance Show. Met de grootste hits aller tijden. Oké, maar eigenlijk wist ik toen nog niks. Want wie heeft die hits uitgezocht en waren dat voor mij ook hits? Geen idee.

Ik heb me volledig laten verrassen en verrassend was het zeker. Verschillende genres muziek werden op aanstekelijke en swingende manier gebracht door vier dames en vier heren. Begeleid door een uit vier man bestaande band. Je had gewoon de neiging om mee te swingen en zingen. Zelf durf ik dat dan niet, want mijn stem is tegenwoordig niet zo geschikt meer om te zingen, maar mee bewegen ging, tot op zekere hoogte, dan weer wel. Ik kreeg nog een verrassing, want met een onverwacht mooie stem zong Mel met bijna alle nummers mee. Hoewel de muziek vanaf het podium (wij zaten op de eerste rij) behoorlijk luid was, was zij voor mij toch goed te horen. En ook daar heb ik van genoten, net als van de mensen op het podium.

Er werden nummers gebracht die ik uiteraard kende, maar ook nummers die ik niet kende en zelfs nummer die ik niet meteen herkende, omdat ze in een Jeans jasje waren gestoken. Voor mij is lang niet alle muziek te coveren, omdat de originele versies niet te overtreffen zijn. Dan heb ik het o.a. over de songs van Queen. De stem van Freddy Mercury was zo uniek, de muziek zo geraffineerd, daar moet je gewoon van afblijven. Vind ik. Toch hebben de mensen van Jeans zich aan één nummer gewaagd en, eerlijk is eerlijk, dat deden ze niet eens slecht.

Al met al heb ik een zeer plezierige avond gehad, die beslist voor herhaling vatbaar is. Dank je wel, Mel.

Dan even iets heel anders. Het weer van de afgelopen week was in het grootste deel van het land mooi met redelijk veel zon. Hier, in ons hutje was het grijs en koud. Nu werd ons een mooi weekend voor het hele land beloofd en daar verheugde ik mij enorm op. Vanochtend gaf Weeronline de plek waar ons hutje staat een 10, met de tekst: zonnig na ochtendmist. Nu zit ik met een prangende vraag.

Hoe lang duurt een ochtend tegenwoordig?

.

11 thoughts on “SWINGEND

  1. Wat een prachtig verslag !
    .oeps… je hebt mij gehoord (wel een heel lief compliment dank je wel) …dat was eigenlijk niet de bedoeling …. ik weet dat ik dat moeilijk kan laten maar probeer het altijd wel heel zacht te doen *glimlach*
    Heerlijk te lezen (herbevestigd te krijgen) dat je het naar je zin had en nog mooier dat je het voor herhaling vatbaar vindt, gaan we zeker doen, verheug me er nu al op!

    Ehhh ja ehhhh hier ook nog zon… kwart na drie…. als het zo blijft mag men het ochtend noemen van mij😉

    xxx

    • Dank je wel.
      Waarom zou je die mooie stem verborgen willen houden? Is niets om je voor te schamen, hoor. Integendeel.
      Haha, ik verheug me nu al op de herhaling.:-)

      • Ehhh wellicht omdat ik weet hoe mijn stem klonk vóórdat bij een operatie mijn stembanden geraakt zijn … maar misschien moet ik mijn mening daarover herzien😉
        Wat ik zelf hoor is niet gelijk aan wat een ander hoort😉

        Komt goed hoor…..op mijn log http://melodymusic.nl/jeans/jeans-tour/ staat de touragenda…. als je dit seizoen nog een keer wilt… kijk je maar en laat je me het maar weten … en anders wachten tot volgend seizoen😉

  2. Ik had het al bij Melody gelezen maar nu nog even in jouw woorden geeft nog méér informatie. Ik denk inderdaad dat je Queen niet moet coveren mar in de sfeer van de avond zal het wel goed gekomen zijn;-)
    Wij hebben dit keer alle mazzel hier in het Westen, nauwelijk mist en áls er mist is is het inderdaad vrij snel verdreven door de zon.

  3. Hier scheen de zon, maar wij hebben ook regelmatig als enige gebied in de verre omtrek hardnekkige bewolking terwijl verder iedereen in de zon zit.
    Fijn dat je zo hebt genoten van Jeans en Mel.

  4. Ik heb Melody een keer ontmoet toen Jeans hier in het theater optrad. Ze is een echte die hard fan!
    Dit jaar gaan mijn meiden voor het eerst samen naar Jeans. Ben benieuwd hoe ze het vinden.

  5. Beginnen met het einde. De zon komt 7.29 en 17.12 onder (http://www.zonsondergangtijden.nl/).
    En Jeans heeft er weer een fan via Melody bij. Zij heeft me ook zo in haar web gesponnen. En je mening over Queen en Freddie kijk maar niet naar de nieuwe front’man’ dan zag hem met oud en nieuw op tv. Ik dacht alleen hou je muil Freddie draait zich nog om. Melody mocht van mij geen spoilers meer geven over Jeans en had me dus niet verteld over Queen. Maar toen Xander begon zag ik zijn liefde en vond ik het goed.

  6. Met die covers moet je het inderdaad afwachten. Gelukkig was het een geslaagde avond. Ik heb ook niks met musicals mijn maag begint te draaien als ik een promo zie op tv. Zo’n nep Sonneveld bijv, verschrikkelijk! Er zijn musicals die ruim twee uur duren en dan zal je daar zitten omdat iemand je dit cadeau gedaan hebt . Geniet van het weer de komende dagen, ga ik ook doen

  7. Hoeveel liedjes zijn er over een spijkerbroek??
    Het is dus een geslaagde avond geweest, mooi dat te lezen. op naar de volgende keer.
    Wikipedia:
    Ochtend
    De ochtend is het eerste dagdeel in een etmaal. De betekenis verschilt tussen Nederland en Vlaanderen. In Nederland verstaat men er de periode vanaf ongeveer zes uur ’s morgens (volgens sommige bronnen al omstreeks 5.30 uur) tot twaalf uur onder, in Vlaanderen duurt de ochtend slechts tot 9.00 à 9.30 uur. De tijd tussen de ochtend en de middag wordt in Vlaanderen voormiddag genoemd. Soms wordt onder ochtend de tijdsperiode van 0 tot 12 uur verstaan.

    De ochtend wordt gekenmerkt door het opstaan, ontbijten, etc. Kranten die ’s ochtends gebracht worden, heten ochtendkranten.

    De ochtend wordt ook wel de morgen genoemd.

    Kan je hier verder mee????

Geef een reactie

