PRISCILLA

.

Al tientallen jaren gebeuren er de meest verschrikkelijke dingen in de wereld en meestal is dat een vervanmijnbedshow. Je leest erover in de krant of hoort het bij de nieuwsuitzending op tv. En dat is het dan. De laatste jaren echter gebeuren die dingen niet alleen maar in verweggistan, nee, ze gebeuren steeds dichterbij. Wat afgelopen vrijdag in Parijs gebeurde, is bijna met geen pen te beschrijven. En gisteravond vreesde men voor zo’n zelfde actie in Hannover. Het dagelijks leven wordt totaal ontwricht en heel veel mensen durven geen leuke dingen meer te ondernemen, want je weet nooit welke gek dan weer meent nieuwe rottigheid uit te moeten halen. Angst neemt de overhand.

Zelf word ik er ook een beetje huiverig van, maar in principe bezoek ik geen grote evenementen en al helemaal geen voetbalwedstrijden. Echtgenoot en zonen willen echter nog wel eens naar een voetbalwedstrijd gaan. Eehh, doe maar even niet. Voorlopig.

Een aantal maanden geleden kwam er opeens iets voorbij op tv in reclametijd. Nou let ik daar doorgaans niet op, maar opeens hoorde ik iets en ik dacht: WAT??? Maar ik was te laat. Ook echtgenoot had niet opgelet. Een paar dagen later zag ik het op tijd en was meteen verkocht. De musical Priscilla Queen of the Dessert kwam naar Nederland, in november met de originele Engelse cast. In Carré nog wel. Ik ben een absoluut fan van de film en de musical heb ik een paar jaar geleden gezien in Londen. Geweldig! Ik wilde dus naar Carré. Echtgenoot is meteen naar de site gegaan, we hebben een datum en stoelen uitgezocht en gereserveerd. Maanden heb ik er naar uitgekeken en vandaag is de dag, vanavond gaan we. Toch?

Iedereen die het verhaal van de film en musical kent, weet dat het bij de mensen uit het Oosten, niet echt een gewaardeerd verhaal is of ooit zal zijn. Twee travestieten en een transgender die dwars door Australië reizen in een oude aftandse bus? Dat ligt niet lekker bij die mensen. Het is dus in feite een ideaal doelwit en echtgenoot vroeg zich gisteravond opeens af of we wel moeten gaan. Ja, ik krijg ook last van vervelende kriebels en buikkrampen van de zenuwen, maar ik wil mijn leven niet laten beheersen door angst. Wat is wijsheid?

Ik wil er heen. We gaan er heen. Als iemand vervelend wil doen, laat ie dat dan aan het eind van de avond doen, zodat wij en de andere bezoekers in ieder geval een leuke avond hebben gehad.

We gaan. Punt.

.

5 thoughts on “PRISCILLA

  1. Gelijk heb je!!!!!!!
    je kan je leven niet laten leiden door een stel dwazen of hoe je ze maar wil noemen!!!
    Heel veel plezier en geniet er van en laat je niet meteen gek maken als je iemand met een baard ziet. het meerendeel heeft geen kwaad in de zin. dat is slechts een klein groepje!

  2. Ja natuurlijk gáán, uiteindelijk is de kans op een auto ongeluk nog altijd groter en dáár blijf je ook niet voor thuis! Het verhaal ken ik niet maar dat zegt niets, ik kijk zelden films en met musicals heb ik al helemaal niets.
    Maar ik wens jullie een oergezellige avond!

Geef een reactie

