WATTENHOOFD

.

Stront- en strontverkouden. Dat betekent: snotteren en hoesten en hoesten en snotteren en nog veel meer hoesten. Vooral ’s nachts hoesten, dus niet tot weinig slapen. Dat betekent ook: een hoofd vol watten, terwijl allerlei dingen zich daartussen willen wringen, maar zich niet echt een plaatsje kunnen veroveren.

Zoals:

Ook dit jaar verwacht mijn zus een Sintgedicht, voor haar slachtoffer, deze keer haar eigen man. Ik ben er aan begonnen, maar het is nog lang niet klaar.

De vuile was schreeuwde me al een paar dagen toe en vanmorgen heb ik dan eindelijk de wasmachine aangezet. Oeps, het is een ophangwas.

Eigenlijk moeten we even dringend heen en weer naar ons hutje, maar niet alleen mijn lijf, maar ook het weer werkt niet mee. Dus maar weer een dag uitgesteld.

Donderdag verwacht de tandarts mij, want hij wil weer fris aan de slag na zijn vakantie. Voor hij wegging had hij twee kleine gaatjes gevonden. Oh joepie. Ik weet trouwens niet of het zo’n goed idee is, dat ik met mijn mond open in de stoel lig en om de haverklap een hoestbui krijg, terwijl de tandarts met zijn boor in de aanslag staat.

Vrijdag is mijn zwager jarig en moeten we naar Amsterdam. Of dat verstandig is, weet ik ook al niet. (ik weet niet zo veel momenteel) Hij is ook net weer opa geworden en bij baby’s horen geen zwaar verkouden hoofden. Vind ik.

Dan is er opeens het interessante idee om in dit land een suikertaks te gaan heffen. Een wat? Ja, dat. Extra belasting op alle suikerhoudende producten. Op letterlijk alles dus. Suiker is volgens sommige mensen, zo ontzettend slecht voor je, dat het eigenlijk verboden zou moeten worden. Maar ja, dat is natuurlijk niet echt haalbaar, dus doen we gewoon extra belasting heffen. Met andere woorden, suiker is het nieuwe roken. Het is niet goed voor de mens, maar de mens gebruikt het toch, dus profiteren wij daar mooi van door het extra te belasten. Slim hè?

Zie, al bovenstaande dingen kruipen tussen de watten, maar de watten weten van geen wijken. Waar moet ik nou als eerste aandacht aan schenken? Waar moet ik beginnen? Volgens mij is net de wasmachine klaar, dus eerst maar eens was ophangen. En de rest moet maar weer even wachten.

.

7 thoughts on “WATTENHOOFD

  1. Goed dat je het zegt, ik moet m’n was nog uit de wasmachine halen, zo éérst even doen.
    Ik denk dat je gelijk hebt met de suikertaks, men had zich vást niet gerealiseerd dat er veel inkomsten weg zouden vallen als er veel rokers stoppen, nieuwe optie gevonden dus ,de suiker.
    Beterschap met het wattenhoofd , moet gewoon z’n tijd hebben!

  2. Beginnen met je zelf.
    de rest kan wel wachten! Kopje thee!
    elke dag weer kijken wat de status is en pas als je weer redelijk fit ben en de watten zijn geweken ga je verder met de aandachtspunten!

    sterkte!

  3. Waarmee je het eerst moet beginnen?
    Lijkt me nogal duidelijk….. aandacht aan jezelf besteden al het overige op een ander plan…. eerst uitzieken en beter worden. Dan komt de rest daarna vanzelf allemaal goed want dan valt alles op het plekje waar het hoort, niet meer door watten en andere troep gestoord

  4. Ik klop het af maar ik ben nog niet met zakdoeken in de weer herken dat lamlendige wel. Beterschap en als je in de buurt komt doe dan een mondkappie voor ik heb er geen zin in!

  5. Ik heb toevallig gisteren een was gedraaid en de tandarts daar ben ik de vorige week geweest. Beterschap, alles is een opgave als je niet lekker bent.

Geef een reactie

