VAN FOTO’S EN ECHO’S

.

Oh, wat zou ik hier graag een juichend stukje neerzetten, maar ik weet eigenlijk nog niks. We hebben gisteren ruim drie uur in het ziekenhuis doorgebracht. Eerst was er een soort oriënterend gesprek en onderzoek, waarna we, keurig begeleid door een vrijwilliger, naar de röntgenafdeling gingen. Ik mocht weer in de klem. Dat is niet echt aangenaam, maar om nou te zeggen dat het heel erg pijn doet, gaat wat ver. De foto’s waren redelijk gelukt en we mochten, wederom keurig begeleid, naar de lounge voor een kop koffie. De dokter was namelijk bezig met een andere patiënt. De lounge is een soort privé kamer waar je tijdens het wachten even rustig kunt zitten, zonder de drukte van het ziekenhuisrestaurant. Best wel prettig. Na een klein half uurtje ging de telefoon en mocht onze eigen begeleider ons weer terug brengen naar de röntgenafdeling. Echt heel netjes geregeld allemaal.

Tijd voor de echo. Tijdens het eerste gesprek was al gezegd dat wat op een foto wel te zien is, bij een echo compleet onzichtbaar kan zijn. En dat klopt. Mijn borst was volledig ingesmeerd met heerlijk frisse gel en de man deed zijn stinkende best om iets tevoorschijn te halen. Zonder succes. Ik vroeg of hij openstond voor het gevoel van zijn patiënten en dat bevestigde hij. Oké.

“Als er iets zit dan zit het hier.” Ik zette mijn wijsvinger op een bepaalde plek en hij ging nog eens extra stevig op zoek. Maar hij vond niks. Wel heeft hij toen om speciale foto’s gevraagd, specifiek van die plek. Dus mocht ik weer uit de kleren. Voor de vierde keer inmiddels. Daarna mochten we eindelijk weer terug naar de afdeling dokter. Onze begeleider was in geen velden of wegen te bekennen dus gingen we op eigen houtje. Na een kwartiertje werd ik geroepen.

We kregen wederom enige uitleg, nu over de volgende stap. En die stap klinkt in ieder geval niet echt aangenaam. Op 8 januari krijg ik een pijnlijk onderzoek, waarbij ik op mijn buik moet liggen en mijn borst door een opening hangt. Die wordt dan weer in de klem gezet en de dokter gaat dan via de op dat moment gemaakte foto’s met een naald op zoek naar de bewuste plek om daar een hapje uit te nemen. Dat hapje wordt dan opgestuurd naar het laboratorium. Klinkt behoorlijk aantrekkelijk, nietwaar? Ik kijk er ook echt naar uit. Niet. Ik heb trouwens begrepen dat je aan dat onderzoek een behoorlijk blauwe borst over kunt houden. Ik houd niet van blauw.

Op 13 januari mag ik terug komen om te horen hoe of wat.

Wordt vervolgd dus.

Voorlopig gaan we ons niet druk maken, maar genieten van de komende Kerst. Ik wens iedereen dan ook heel fijne en gezellige feestdagen en een mooi, maar vooral gezond, 2016.

.

8 thoughts on “VAN FOTO’S EN ECHO’S

  1. Tijd om je druk te maken heb je altijd nog. Goeie instelling!
    Wat een onderzoeken. fijn dat er zo een vrijwilliger is die je van hort naar her begeleid.
    8 en 13 januari, twee spanende dagen dus.
    We zullen aan je denken en voor je duimen!!

    Mooie feestdagen!!

  2. In ieder geval is de mogelijkheid van “vals alarm” nog niet helemaal van de baan,
    Knap dat je het zolang uit je hoofd probeert te zetten al zal dat misschien niet altijd helemaal lukken. Maar misschien is er afleiding genoeg van bezoekende kinderen en kleinkinderen, warme dagen!

  3. Hartstikke goed van je dat je gegaan bent en dat je nu probeert het los te laten, ben trots op je!
    Dat onderzoek de 8e is inderdaad niet prettig maar als jij van de klem zegt ‘dat gaat wat ver’ …dan hoop ik dat je dat de 8e (naderhand) ook zult kunnen zeggen. Ik vind beiden vervelend, erg vervelend dat geef ik toe, maar dat het nou echt vreselijk is kan ik ook weer niet zeggen. Het is cliché,, ik weet het, maar toch zeg ik, probeer te ontspannen, dat helpt echt, het hielp mij ook.

    Sterkte hoor, ik denk aan je !! xxx

  4. Heel naar allemaal, vooral het onderzoek dat je nog moet krijgen. Ik wens je sterkte en bewonder hoe je er mee omgaat. Goede feestdagen gewenst.

  5. Wat een k..onderzoek, daar word je niet echt blij van. Knap dat je het los kunt laten, zou mij niet lukken, denk ik. Ik krijg na de kerst bericht, dat is dus nog even afwachten. Heel fijne dagen met kinderen en kleinkinderen, dikke 😘 voor allemaal en voor jou speciaal!

Geef een reactie

