NOG VIJF NACHTJES ‘SLAPEN’

.
Nou ja, slapen? Volgende week woensdag is het zover en eerlijk gezegd, ik kijk er niet naar uit. Eigenlijk ben ik stiekem gewoon bang, al weet ik niet precies waarvoor. Er kan natuurlijk van alles misgaan bij zo’n operatie, maar de meeste operaties verlopen goed. Toch? Gisteren echter hoorde ik van de anesthesist dat bij de operaties aan mijn stembanden een paar jaar geleden, er moeite was om me te intuberen. Oh joepie, dat is echt iets wat ik wilde weten. Niet dus. Want zonder dat ik dat wil, zie ik ze nu, in gedachten, klooien om zo’n buisje door mijn strot te duwen. Ik kan niet zeggen dat ik daar vrolijker van word. En wat gebeurt er na de operatie, wat is er dan nog over van mijn borst? Een bal van 5cm doorsnee is groot en ik vrees dat er slechts een omhulsel overblijft. Er werd al meteen gesproken over plastische chirurgie, maar ik moet er niet aan denken om siliconen o.i.d. in mijn lijf te krijgen. Shit, ik weet het gewoon niet.

Gelukkig gebeuren er ook leuke dingen. Vorige week zaterdag zijn we met zoon, schoondochter en kleinzoon naar Burgers Zoo geweest. Het was stervenskoud, want de beloofde zon liet volledig verstek gaan, maar wat hebben we genoten. Vooral van dat kleine manneke dat zo veel te ontdekken had en de hele dag zo vrolijk door dartelde. Zelfs nadat hij was gevallen en zijn neusje beschadigde, was het slechts een kwestie van vuil wegvegen en verder genieten. En van de week was onze jongste zoon jarig, ook daar hebben we een gezellige dag mee beleefd.

Naar buiten toe ben ik enorm nuchter en optimistisch, maar dat brein van mij lijkt er een eigen leven op na te houden. Hoe krijg ik dat onder controle?

.

10 thoughts on “NOG VIJF NACHTJES ‘SLAPEN’

  1. Nou helemáál niet gek natuurlijk dat het in je hoofd blijft spoken. Daar kan geen logica tegen op hoor! Ik kan je ook alleen maar succes toewensen en hopen dat het snel achter de rug is en dat alles dan meegevallen blijkt . Hou je haaks!

  2. Jeetje mens, wat een toestand. Ik zou me ook gek piekeren. Wat heeft geholpen bij mijn angst voor een operatie een aantal jaren geleden was heel langzaam in en uitademen en vooral wat langer uitademen dan in. Door je neus in en door je mond uit. Als je dat een paar minuten doet, zakt het een beetje. Misschien helpt het jou ook. Veel sterkte!

  3. Welke oppepteksten ook ten spijt… het is heel simpel maar waar ‘zwaar kloten’.. de tijd waar je door moet, de spanning die van top tot teen in je lijf zit… al hoe goed velen dat ook zullen kunnen invoelen omdat ze zelf weten hoe het voelt, dan nog moet jij het doen.. het enige dat een ander kan is je bijstaan en dat doe ik gelukkig zo te zien niet als enige.

    Veel dingen wil je inderdaad op voorhand liever niet weten maar tegenwoordig moeten ze wel, uit angst voor ‘bezwaren’ naderhand die hen in de problemen kunnen brengen….

    ik bel je nog. xxx

  4. Gelukkig kan je ook nog genieten van dingen maar ik kan me je angst en onzekerheid voor straks goed voorstellen. Ik wens dat je optimisme het zal winnen van je brein. Sterkte de komende tijd

  5. Het is vast niet de eerste keer dat de arts dit gaat doen dus dat zal vast wel goed komen.
    Het brein is een wonderlijk iets. knappe meid als je dat onder kontrolle krijgt!
    Ik zeg blijf genieten van de mooie dingen en mensen om je heen.

  6. Ondanks de angst blijf je positief denken, dat helpt. Ook al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen, het helpt. Die ademhalingsoefeningen helpen altijd, vooral op de dag zelf zou ik ze doen. Baat het niet, het schaadt ook niet. Alle mensen om je heen duimen voor je en ook dat helpt! Zo, nou moet het goed gaan, er is zoveel dat helpt… We houden gewoon van jou! 😘😘😘

Geef een reactie

